Формування комунікативної компетентності у дітей дошкільного віку з порушеннями мовлення
Вантажиться...
Дата
Автори
ORCID
DOI
Науковий ступінь
Рівень дисертації
Шифр та назва спеціальності
Рада захисту
Установа захисту
Науковий керівник/консультант
Члени комітету
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Анотація
У магістерській роботі досліджено формування комунікативної компетентності у дітей дошкільного віку з порушеннями мовлення, як необхідну складову соціалізації особистості, яка впливає на задоволення потреб, самореалізацію, включеність і статус у міжособистісному та професійному спілкуванні.
У роботі створено теоретичну модель комунікативної компетентності у дітей дошкільного віку з порушеннями мовлення, де виділено три взаємопов’язані компоненти: поведінковий, когнітивно-лінгвістичний та особистісний, які функціонують безпосередньо у взаєминах дошкільників з порушеннями мовлення із дорослими й однолітками.
У дослідженні було використано 6 діагностичних методик, які були спрямовані на визначення рівня розвитку сформованості комунікативної компетентності у дітей дошкільного віку з порушеннями мовлення. Після чого були представлені рівні сформованості компонентів комунікативної компетентності у дошкільників. Результати продемонстрували необхідність організації і проведення цілеспрямованої роботи з підвищення потреби і використання комунікативного спілкування в процесі навчальної діяльності у дітей з порушеннями мовлення.
Після констатувального етапу дослідження було розроблено програму з формування комунікативної компетентності у дошкільників із порушеннями мовлення, яка спрямована у трьох напрямках: розвиток поведінкового, когнітивно-лінгвістичного та особистісного компонентів комунікативної компетентності дітей з мовленнєвими порушеннями. Дана програма дає підстави для подальшої сформованості усіх компонентів комунікативної компетентності у дітей дошкільного віку з порушеннями мовлення
Опис
Дмітрієва А. А. Формування комунікативної компетентності у дітей дошкільного віку з порушеннями мовлення : пояснювальна записка до кваліфікаційної роботи магістра за спеціальністю 016 Спеціальна освіта / А. А. Дмітрієва ; наук. кер. Т. С. Калініна. – Харків, 2023
Ключові слова
діти з порушеннями мовлення, дошкільний вік, комунікативна компетентність, компоненти, діагностичні методики, children with speech disorders, preschool age, communicative competence, components, diagnostic methods
