АКТИВІЗАЦІЯ КОЛЕКТИВНОЇ НАВЧАЛЬНО-ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ ЗАСОБАМИ ТЕХНОЛОГІЇ КАРТУВАННЯ МИСЛЕННЯ
Вантажиться...
Дата
Автори
ORCID
DOI
Науковий ступінь
Рівень дисертації
Шифр та назва спеціальності
Рада захисту
Установа захисту
Науковий керівник/консультант
Члени комітету
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Анотація
Серед нагальних завдань вищої педагогічної освіти стрижневою є підготовка майбутніх педагогів,
які володіють навичками соціальної інтеракції, співробітництва, командними якостями та здатні вільно
орієнтуватися в інформаційному просторі, досконало використовувати електронні дидактичні засоби, різноманітні
сервіси фахового спрямування, інформаційні ресурси тощо. Особливої актуальності зазначена проблема набуває в
умовах динамічного розвитку інформаційного суспільства. У статті увага приділена розгляду проблеми
впровадження до навчання візуальних способів подання інформації. Розкрито сутність понять «колективна
навчально-пізнавальна діяльність студентів», «колективні форми навчання», «електронна співпраця», «технологія
MindMapping». Автором проаналізовано технологію картування мислення, яка є зручною технікою демонстрації
процесу мислення та структуризації інформації у візуальній формі. Висвітлено досвід використання інтелект-карт
як перспективного засобу активізації колективної навчально-пізнавальної діяльності студентів, представлено
Інтернет-сервіси для їх створення, методичні прийоми та основні принципи роботи з ними. Наведено практичні
завдання та зразки результатів виконаної спільної роботи студентів щодо створення інтелект-карт у межах
дисципліни «Сучасні інформаційні технології». З’ясовано, що протягом активізації колективної навчально-
пізнавальної діяльності майбутніх педагогів з використанням технології картування мислення відбувається
систематизація та перетворення знання окремої особистості у здобутки усього колективу, що сприяє формуванню
в них комунікативних здібностей, вмінь навчатися та працювати в колективі, здатності до ефективної взаємодії з
іншими людьми, до партнерського обміну інформацією, злагодженої співпраці у процесі вирішення колективних
навчальних завдань.
Опис
Кисельова О. Б. Активізація колективної навчально-пізнавальної діяльності майбутніх педагогів засобами технології картування мислення / О. Б. Кисельова // Фізико-математична освіта. – Суми, 2018. – Вип. 4(18). – С. 65–70
Ключові слова
колективна навчально-пізнавальна діяльність, технологія картування мислення, інтелект- карта, майбутній педагог, електронна співпраця, collective learning and cognitive activity, technology MindMapping, mind maps, future teacher, electronic collaboration