Подолання бар’єрів в інклюзивному освітньому середовищі шляхом запровадження політики безбар’єрності
Вантажиться...
Дата
Автори
ORCID
DOI
Науковий ступінь
Рівень дисертації
Шифр та назва спеціальності
Рада захисту
Установа захисту
Науковий керівник/консультант
Члени комітету
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Анотація
У публікації розглянуто проблему подолання бар’єрів в інклюзивному освітньому середовищі, що відповідає політиці безбар’єрності, що є національною стратегією зі створення безбар’єрного простору в Україні.
Дане питання є актуальним, адже інклюзія є одним із ключових понять безбар’єрності. Загалом інклюзія має на меті подолання та попередження бар’єрів, а також створення конкретних рішень, які дадуть змогу кожній людині бути рівноправним членом суспільства,
мати доступ до якісної освіти, рівні можливості для розвитку та бути залученими у всі сфери життя.
У публікації детально розглянути саме Національну стратегію зі створення безбар’єрного простору в Україні.
Як висновок зазначено, що можливі бар’єри в освітній діяльності можуть стати суттєвими труднощами в отриманні освітніх послуг, засвоєнні знань, взаємодії та комунікації з оточуючими, адаптації до освітнього процесу. Подолання та попередження цих бар’єрів є однією з головних задач інклюзивної освіти. Даний процес відповідає політиці безбар’єрності, що є Національною стратегією зі створення безбар’єрного простору в Україні. Для її виконання та інтеграції в освітній процес необхідне розуміння та дотримання принципів даної стратегії, а також глибокого аналізу категорій (типології) освітніх труднощів у осіб з особливими освітніми потребами та рівнів підтримки в освітньому процесі. Це є метою та вектором наших подальших наукових досліджень
Опис
Балинська М. В. Подолання бар’єрів в інклюзивному освітньому середовищі шляхом запровадження політики безбар’єрності / М. В. Балинська // Бізнес-моделі для сталого розвитку: виклики та цифрова трансформація : матеріали Міжнародної науково-практичної конференції (Харків, 15-16 лютого 2024 р.). – Харків : Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна, 2024. – С. 361–363.
Ключові слова
освітнє середовище, інклюзія, бар’єри, безбар’єрність, educational environment, inclusion, barriers, barrier-free
