Entrepreneurship education of іt-Specialists through distance learning Technologies

Вантажиться...
Ескіз

Дата

ORCID

DOI

Науковий ступінь

Рівень дисертації

Шифр та назва спеціальності

Рада захисту

Установа захисту

Науковий керівник/консультант

Члени комітету

Назва журналу

Номер ISSN

Назва тому

Видавець

Анотація

The methodology of the use of distance learning technologies in the system of entrepreneurship education will be efficient only if it includes: the objective and the desired result of the use; the principles behind the use; ways, technics, forms, methods and tools behind the use, printed and electronic materials describing the corresponding method, and the main principles of its structure: reasonability, understandability, accessibility, repeatability, and feasibility. The methodology of the use of distance learning technologies of training the Bachelors in Computer Science at the university, developed in the framework of the research, demonstrated its effectiveness, and it can be recommended for introduction in the teaching process of the mentioned category of students. The research findings can be used to roll out a support system for distance learning at the university; to introduce distance learning technologies into the educational process; to improve skills of trainers; to establish electronic training courses in the system of Moodle

Опис

Entrepreneurship education of іt-Specialists through distance learning Technologies / G. Turchynova, Т. Hladun, O. Hnoievska, L. Harashchenko, L. Kozak, I. Rudenko, V. Tarasova // Journal of Entrepreneurship Education, 2021. – Vol. 25. – Is. 5. – P. 1–8.

Ключові слова

освіта, дистанційне навчання, cистема управління змістом навчання, еталонна модель використання, кваліфікація, education, distance learning, learning content management system, sharable content object reference model, qualification

Бібліографічний опис

Колекції

Підтвердження

Рецензія

Додано до

Згадується в