Educational Activities of a Teacher from the Point of View of Humanitarian Methodology

Вантажиться...
Ескіз

Дата

ORCID

DOI

Науковий ступінь

Рівень дисертації

Шифр та назва спеціальності

Рада захисту

Установа захисту

Науковий керівник/консультант

Члени комітету

Назва журналу

Номер ISSN

Назва тому

Видавець

Анотація

The article examines the issues of educational activity of a modern teacher from the point of view of humanitarian methodology, which is based on the subject-subject relationship of the teacher and the pupil; states that the humanistic position of the educator presupposes the presence of deep knowledge about a person, about the laws of his development, his place in the world around him.

Опис

Roganova M. Educational Activities of a Teacher from the Point of View of Humanitarian Methodology / M. Roganova, V. Yatsenko, T. Onischuk // Вісник Луганського нац. ун-ту ім. Тараса Шевченка. Педагогічні науки. – 2020. – № 7 (338). –С. 84–94.

Ключові слова

навчальна діяльність, міждисциплінарний підхід, гуманітарна методологія, екзистенційна філософія, синергетика, акмеологія, герменевтика, educational activity, interdisciplinary approach, humanitarian methodology, existential philosophy, synergetics, acmeology, hermeneutics, учебная деятельность, междисциплинарный подход, гуманитарная методология, экзистенциальная философия, синергетика, акмеология, герменевтика

Бібліографічний опис

Колекції

Підтвердження

Рецензія

Додано до

Згадується в