Психологічні особливості пізнавальних процесів студентів: шляхи та засоби розвитку

Вантажиться...
Ескіз

Дата

ORCID

DOI

Науковий ступінь

Рівень дисертації

Шифр та назва спеціальності

Рада захисту

Установа захисту

Науковий керівник/консультант

Члени комітету

Назва журналу

Номер ISSN

Назва тому

Видавець

Анотація

Актуальність дослідження зумовлена необхідністю збагачення навчально-пізнавальної діяльності студентів шляхом розвитку мнемічних здібностей та мислення. Адже у становленні особистості студента провідну роль відіграють освіта (об'єм засвоєних знань, загальний рівень інформації) і навчання, тобто діяльність, спрямована на засвоєння знань, умінь і навичок. Саме тому в структурі інтелекту вагоме місце посідають мислення та пам'ять. Мета дослідження – теоретично обґрунтувати та експериментально перевірити психологічні особливості мислення та пам’яті у студентському віці, шляхи та засоби їх розвитку. Відповідно до мети, обʼєкту, предмету визначено основні завдання дослідження: теоретичний аналіз та узагальнення наукових підходів до дослідження мислення та пам’яті у студентському віці. Узагальнити теоретичні підходи до характеристики особливостей мислення та пам’яті у студентів. Дослідно-експериментальним шляхом виявити особливості динаміки мислення та пам’яті у студентському віці. Розробити та апробувати програму цілеспрямованого розвитку мислення та пам’яті у студентському віці та перевірити її ефективність. В роботі схарактеризовано поняття «мислення», «пам’ять» та сучасні підходи до їх формування у студентському віці. Аналіз наукових джерел за проблемою дослідження дозволив визначити, що під час навчання у вищій школі за наявності сприятливих умов відбувається розвиток усіх пізнавальних процесів студента, зокрема, мислення та пам'яті. Саме у студентському віці відзначається найвища активність пам’яті, мислення, але спостерігається суперечність між мнемічним і логічним розвитком. Саме тому, в процесі навчання студентів дуже важливим постає питання щодо застосування різних каналів сприйняття для успішного запам’ятовування інформації. Доведена ефективність корекційно-розвивальної програми, в ході якої була встановлена пряма залежність між рівнем розвитку активності розумової та мнемічної діяльності та рівня академічної успішності студента.

Опис

Соколова В.В. Психологічні особливості пізнавальних процесів студентів: шляхи та засоби розвитку: пояснювальна записка до магістерської роботи спеціальності 053 «Психологія» / В. В. Соколова ; наук. керівник Світлана Бужинська. – Харків, 2019. – 139 с.

Ключові слова

мислення, пам’ять, студентський вік, пізнавальні процеси, навчальна успішність, мышление, память, студенческий возраст, познавательные процессы, учебная успеваемость, thinking, memory, student age, cognitive processes, academic performance

Бібліографічний опис

Підтвердження

Рецензія

Додано до

Згадується в