ОСОБЛИВОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ ДІЯЛЬНОСТІ АСИСТЕНТА ВЧИТЕЛЯ В ІНКЛЮЗИВНОМУ КЛАСІ
Вантажиться...
Дата
Автори
ORCID
DOI
Науковий ступінь
Рівень дисертації
Шифр та назва спеціальності
Рада захисту
Установа захисту
Науковий керівник/консультант
Члени комітету
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Анотація
Теоретичний аналіз науково-педагогічної літератури з проблеми дослідження розвитку інклюзивної освіти в Україні вказує на її актуальність та багатоаспектність. На основі міжнародного досвіду аналізу діяльності асистента вчителя, окреслено його роль, функції, зміст роботи та встановлено, що у країнах із збереженою системою спеціальної освіти переважно використовується модель асистування.
В роботі розроблено теоретичну модель діяльності асистента вчителя, яка охоплює визначені підходи, принципи, мету, завдання, функції, напрями педагогічної практики асистента вчителя та дає можливість прогнозувати удосконалення педагогічної діяльності асистента вчителя.
На її основі розроблено педагогічно-діагностичний інструментарій, який спрямовано на вивчення напрямів педагогічної діяльності (організаційний, навчальний, спеціальний). Результати спостереження дали можливість вивчити організацію педагогічної діяльності асистента вчителя за визначеними нами напрямами. Доведено, що розроблена та впроваджена система удосконалення професійної діяльності асистента вчителя, представлена програмою тренінгових занять, сприяє формуванню спеціальних компетенцій асистентів вчителя, навичок ефективної взаємодії з усіма учасниками навчально-виховного процесу, що, безумовно, сприяє оптимізації визначених напрямів діяльності.
Опис
Ключові слова
інклюзивна освіта, асистент вчителя, тьютор, асистування, організаційно-педагогічні умови, инклюзивное образование, ассистент учителя, тьютор, ассистирование, организационно-педагогические условия, inclusive education, teacher’s assistant, tutor, assistance, organizational and pedagogical conditions
