Особливості порушення просодичної сторони мовлення у дітей зі стертою дизартрією

Вантажиться...
Ескіз

Дата

ORCID

DOI

Науковий ступінь

Рівень дисертації

Шифр та назва спеціальності

Рада захисту

Установа захисту

Науковий керівник/консультант

Члени комітету

Назва журналу

Номер ISSN

Назва тому

Видавець

Анотація

В роботі зазначається, що на даний час однією з актуальних проблем сучасної логопедії є подолання стертої дизартрії, що обумовлено, з одного боку, великою поширеністю цієї форми мовленнєвої патології в дитячому віці, з іншого - стійкістю фонетичних порушень при даному розладі. В дослідженні на тему: «Особливості порушення просодичної сторони мовлення у дітей зі стертою дизартрією» зазначається, що притаманні стертій дизартрії порушення формування просодичної сторони мовлення, поряд з недоліками звуковимовлення, є провідними в структурі мовленнєвого дефекту і оказують негативний вплив на процес розвитку інших компонентів мовленнєвої функціональної системи, на становлення комунікативної компетентності дітей і знижують ефективність мовленнєвого спілкування. Автором дослідження звертається увага на те, що існуючі рекомендації щодо корекції порушень мовлення у дітей зі стертою дизартрією орієнтовані в основному на подолання порушень звуковимови і формування лексико-граматичної будови мовлення у даної категорії дітей. Недостатня вивченість інтонації як цілісного утворення, особливостей сприйняття і відтворення комплексу інтонаційних компонентів дошкільнятами зі стертою дизартрією негативно впливає на ефективність логопедичної роботи. Анвліз літератури дозволив автору виділити в якості причин порушень сприйняття дітьми зі стертою дизартрією ряд основних компонентів інтонації, дослідити розвиток слухового гнозису, виявити труднощі слухового сприйняття. В процесі дослідження і стану просодичної сторони мовлення у дошкiльникiв зi стеpтою дизаpтpiєю було встановлено, що поєднання порушень сприйняття і відтворення інтонації негативно впливає на можливості реалізації дітьми зі стертою дизартрією комунікативних установок в трьох основних аспектах: оформленні комунікативного типу висловлювання, смисловому членуванні фрази і передачі емоційного стану і обґрунтувано принципи побудови методики логопедичної роботи з подолання порушення просодичної сторони мовлення у дошкільників зі стертою дизартрією.

Опис

Ключові слова

порушення мовлення, дизартрія, інтонація, корекційно-розвиваюча роботи, speech impairment, disability, intonation, correctional development work, нарушение речи, дизаpтpiя, интонация, коррекционно-развивающая работа

Бібліографічний опис

Підтвердження

Рецензія

Додано до

Згадується в