ОРГАНІЗАЦІЯ КОНТРОЛЮ ЗА НАВЧАЛЬНОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ УЧНІВ НАРОДНИХ ШКІЛ УКРАЇНИ У ДРУГІЙ ПОЛОВИНІ ХІХ СТОЛІТТЯ
Вантажиться...
Дата
Автори
ORCID
DOI
Науковий ступінь
Рівень дисертації
Шифр та назва спеціальності
Рада захисту
Установа захисту
Науковий керівник/консультант
Члени комітету
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Анотація
Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук зі спеціальності 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки. – Житомирський державний університет імені Івана Франка, Житомир, 2008.
Дисертація досліджує історико-педагогічний аспект організації контролю занавчальною діяльністю учнів народної школи у вітчизняній педагогіці (друга17 половина ХІХ століття). На основі аналізу науково-педагогічної, історичної літератури, офіційних документів охарактеризовано передумови та особливості
розвитку системи початкової освіти в Україні у другій половині ХІХ століття.
Розкрито внесок вітчизняних педагогів у розробку теоретичних засад організації контролю за навчально-пізнавальною діяльністю учнів початкової школи. Узагальнено досвід реалізації контролю в практиці досліджуваного періоду. Досліджено нормативне забезпечення процесу контролю у народних школах,
охарактеризовано форми й методи поточного та періодичного контролю, виявлено й узагальнено особливості заохочення та покарання як основних засобів стимулювання учнів початкової школи в процесі навчання. Визначено основні етапи та окреслено тенденції організації контролю за навчальною діяльністю учнів в контексті розвитку народних шкіл України у досліджуваний період.
Сформульовано прогностичні тенденції розвитку набутого досвіду організації контролю в практиці сучасної української національної початкової школи (удосконалення системи контролю, методологічну переорієнтацію процесу навчання на розвиток особистості школяра, набуття контролем системних ознак,
подальший пошук ефективних шляхів реалізації основних функцій контролю, наукове обґрунтування єдиних критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів).
У науковий обіг автором уведено нові архівні матеріали (21), документи офіційного характеру (12), які дозволили більш повно і достовірно подати досвід організації контролю й оцінки знань учнів народних шкіл України у досліджуваний період.
Опис
Репко І. П. Організація контролю за навчальною діяльністю учнів народних шкіл України у другій половині ХIХ століття : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / І. П. Репко. – Житомир, 2008. – 20 с.
Ключові слова
народна школа, навчальна діяльність учнів, види, форми, методи, функції контролю, people's school, students' activities, kinds, forms, methods, functions of control, народная школа, учебная деятельность учеников, виды, формы, методы, функции контроля, одобрение, наказание, „бальная система”
