Підготовка майбутніх учителів початкової школи до реалізації компетентнісного підходу в сучасному освітньому середовищі
Вантажиться...
Дата
Автори
ORCID
DOI
Науковий ступінь
Рівень дисертації
Шифр та назва спеціальності
Рада захисту
Установа захисту
Науковий керівник/консультант
Члени комітету
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Анотація
Актуальність дослідження зумовлена необхідністю вирішення завдань, що стоять перед українською школою в контексті реалізації Концепції «Нова школа. Простір освітніх можливостей». У роботі здійснено теоретичний аналіз наукової літератури й розкрито педагогічні аспекти підготовки майбутніх учителів початкової школи до реалізації компетентнісного підходу в сучасному освітньому середовищі.
Мета дослідження: теоретично обґрунтувати та експериментально перевірити педагогічні умови підготовки майбутніх учителів початкової школи до реалізації компетентнісного підходу в сучасному освітньому середовищі.
Відповідно до мети, обʼєкту, предмету визначено основні завдання дослідження: На основі аналізу наукових джерел надати психолого-педагогічну характеристику понять «освітнє середовище», «компетентнісний підхід», «компетентність»та встановити зв’язки між ними. Проаналізувати стан підготовки студентів дореалізації компетентнісного підходу в сучасному освітньому середовищі. Теоретично обґрунтувати та експериментально перевірити педагогічні умовипідготовки майбутніх учителів початкової школи до реалізації компетентнісного підходу в сучасномуосвітньому середовищі.
В роботі схарактеризовані поняття «освітнє середовище», «компетентнісний підхід», «компетентність» та сучасні підходи до формування у майбутніх учителів початкової школи готовності до реалізації компетентнісного підходу в сучасному освітньому середовищі. Визначено критерії й показники та виявлено сучасний стан готовності майбутніх учителів початкової школи до забезпечення даної роботи. Теоретично обґрунтовано й розроблено запропоновані педагогічні умови та описано специфіку їх впровадження в процесі викладання «Загальної педагогіки» у педагогічному закладі вищої освіти.
Доведено ефективність цілеспрямованої реалізації даних умов.
Опис
Ключові слова
професійно-педагогічна підготовка, майбутній учитель початкової школи, викладання, компетентнісний підхід, сучасне освітнє середовище, professional and pedagogical training, future elementary school teacher, teaching, competency-based approach, educational environment, профессионально-педагогическая подготовка, будущий учитель начальной школы, преподавание, компетентностный подход, образовательная среда
