Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.khpa.edu.ua//jspui/handle/123456789/4298
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКорсікова, Катерина-
dc.contributor.authorПотапова, Наталя-
dc.date.accessioned2025-05-19T08:03:02Z-
dc.date.available2025-05-19T08:03:02Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.urihttp://repository.khpa.edu.ua//jspui/handle/123456789/4298-
dc.descriptionКорсікова К. Електронні інструменти розвитку критичного мислення здобувачів вищої освіти / Катерина Корсікова, Наталя Потапова // Людинознавчі студії. Педагогіка : зб. наук. праць ДДПУ імені Івана Франка / М-во освіти і науки України; ДДПУ ім. І.Франка; [редкол.: М. М.Чепіль (гол. ред.), Л. Морська, Н. Мукан та ін.]. - Дрогобич : Гельветика, 2023. - Вип. 16/48. - С. 129-134en_US
dc.description.abstractСтаття присвячена проблемі розвитку критичного мислення здобувачів вищої освіти під час дистанційного та змішаного навчання за допомогою різних електронних інструментів. У процесі аналізу науково-педагогічної літератури визначено, що критичне мислення є об’єктом уваги вітчизняних та зарубіжних дослідників та педагогів. Увага акцентується на важливості концепції формування критичного мислення особистості, її визнанні в усьому світі й упровадженню на всіх освітніх рівнях. Наголошено на якостях та вміннях особистості, яка вміє критично мислити, а саме: готовності до планування, гнучкості, цілеспрямованість, готовності виправляти свої помилки, усвідомленні, позитивній установці на критичне мислення тощо. Проаналізовано алгоритм розвитку критичного мислення: аналіз проблемних міркувань, розуміння міркувань, оцінка міркування та критика аргументованих міркувань. Розкрито можливості використання електронних інструментів для розвитку критичного мислення майбутніх учителів під час викладання професійно орієнтованих дисциплін. Одним з найбільш відомих методів розвитку критичного мислення є «асоціативний кущ». Його суть полягає у пошуку асоціацій до певного поняття або проблеми за принципом мозкового штурму. Наголошено на використанні онлайн-платформи для створення інфографіки Canva з метою побудови різноманітних гірлянд асоціацій. Організувати цікаву навчальну роботу в синхронному режимі допоможе віртуальна дошка Miro. З її допомогою можна структурувати інформацію, провести мозковий штурм, розробляти й доповнювати інтелект-карти. Створення хмар слів у Word It Out вчить здобувачів освіти класифікувати, виокремлювати певні поняття, робити висновки. Наведено приклади використання сервісу Google Docs у виконанні вправи «крісло автора» зі здобувачами вищої освіти. Обґрунтовано великі можливості електронних інструментів для розвитку критичного мислення у майбутніх учителів.en_US
dc.subjectкритичне мислення, електронні інструменти, Canva, Word It Out, асоціативний кущ, мозковий штурм, хмара слів, крісло автора, Google Docs, Miroen_US
dc.subjectcritical thinking, electronic instruments, Canva, Word It Out, brainstorming, associative bush, word cloud, author`s chair, Google Docs, Miroen_US
dc.titleЕлектронні інструменти розвитку критичного мислення здобувачів вищої освітиen_US
Appears in Collections:Статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Korsikova_st_5.pdf687.62 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.