Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.khpa.edu.ua//jspui/handle/123456789/4298
Title: Електронні інструменти розвитку критичного мислення здобувачів вищої освіти
Authors: Корсікова, Катерина
Потапова, Наталя
Keywords: критичне мислення, електронні інструменти, Canva, Word It Out, асоціативний кущ, мозковий штурм, хмара слів, крісло автора, Google Docs, Miro
critical thinking, electronic instruments, Canva, Word It Out, brainstorming, associative bush, word cloud, author`s chair, Google Docs, Miro
Issue Date: 2023
Abstract: Стаття присвячена проблемі розвитку критичного мислення здобувачів вищої освіти під час дистанційного та змішаного навчання за допомогою різних електронних інструментів. У процесі аналізу науково-педагогічної літератури визначено, що критичне мислення є об’єктом уваги вітчизняних та зарубіжних дослідників та педагогів. Увага акцентується на важливості концепції формування критичного мислення особистості, її визнанні в усьому світі й упровадженню на всіх освітніх рівнях. Наголошено на якостях та вміннях особистості, яка вміє критично мислити, а саме: готовності до планування, гнучкості, цілеспрямованість, готовності виправляти свої помилки, усвідомленні, позитивній установці на критичне мислення тощо. Проаналізовано алгоритм розвитку критичного мислення: аналіз проблемних міркувань, розуміння міркувань, оцінка міркування та критика аргументованих міркувань. Розкрито можливості використання електронних інструментів для розвитку критичного мислення майбутніх учителів під час викладання професійно орієнтованих дисциплін. Одним з найбільш відомих методів розвитку критичного мислення є «асоціативний кущ». Його суть полягає у пошуку асоціацій до певного поняття або проблеми за принципом мозкового штурму. Наголошено на використанні онлайн-платформи для створення інфографіки Canva з метою побудови різноманітних гірлянд асоціацій. Організувати цікаву навчальну роботу в синхронному режимі допоможе віртуальна дошка Miro. З її допомогою можна структурувати інформацію, провести мозковий штурм, розробляти й доповнювати інтелект-карти. Створення хмар слів у Word It Out вчить здобувачів освіти класифікувати, виокремлювати певні поняття, робити висновки. Наведено приклади використання сервісу Google Docs у виконанні вправи «крісло автора» зі здобувачами вищої освіти. Обґрунтовано великі можливості електронних інструментів для розвитку критичного мислення у майбутніх учителів.
Description: Корсікова К. Електронні інструменти розвитку критичного мислення здобувачів вищої освіти / Катерина Корсікова, Наталя Потапова // Людинознавчі студії. Педагогіка : зб. наук. праць ДДПУ імені Івана Франка / М-во освіти і науки України; ДДПУ ім. І.Франка; [редкол.: М. М.Чепіль (гол. ред.), Л. Морська, Н. Мукан та ін.]. - Дрогобич : Гельветика, 2023. - Вип. 16/48. - С. 129-134
URI: http://repository.khpa.edu.ua//jspui/handle/123456789/4298
Appears in Collections:Статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Korsikova_st_5.pdf687.62 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.