Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.khpa.edu.ua//jspui/handle/123456789/4288
Title: Стратегії позиціонування провідних університетів Західної Європи в міжнародному інформаційному просторі
Authors: Щербак, Ірина
Keywords: стратегія, позиціонування, провідний заклад вищої освіти, стратегія позиціонування ЗВО, брендиг, конкурентоспроможність, міжнародний інформаційний простір, PR-діяльність
strategy, positioning, leading higher educational institution, positioning strategy of HEI, branding, competitiveness, international information space, PR-activities
Issue Date: 2023
Abstract: Роботу присвячено стратегіям позиціонування провідних університетів країн Західної Європи в міжнародному інформаційному просторі. Об’єктом дослідження є позиціонування провідних університетів країн Західної Європи в міжнародному інформаційному просторі. Предмет дослідження – порівняльний аналіз стратегій позиціонування провідних університетів країн Західної Європи в міжнародному інформаційному просторі для впровадження в систему вищої освіти України. Мета дослідження – здійснити компаративний аналіз стратегій позиціонування університетів провідних країн Західної Європи в міжнародному інформаційному просторі, визначити сучасні тенденції їх розвитку та науково-методичні рекомендації для ЗВО України щодо використання прогресивних стратегій в умовах реформування вітчизняної вищої освіти. Дослідження проблеми стратегій позиціонування провідних університетів країн Західної Європи в МІП спирається на загальну чотирирівневу класифікацію методології: фундаментальну, загальнонаукову, конкретнонаукову, технологічну. Логіка побудови дисертаційної роботи зумовлена використанням системного (для аналізу сильних та слабких сторін наукової розвідки як складно організованих відкритих систем взаємопов'язаних складових, що мають взаємозв’язок із зовнішнім та внутрішнім середовищами, реагують на позитивні та негативні чинники, які впливають на процес позиціонуванні університету та мають свою специфіку брендингу, що направлена на досягнення мети даного процесу), синергетичного (дозволив вийти за межі порівняльного аналізу традиційних теорій управління ЗВО в площину компаративного аналізу варіативних управлінських та інноваційних стратегій позиціонування університетів; передбачати декілька їх шляхів розвитку внаслідок можливих нестабільностей (зміна умовного стану порядку на умовний стан хаосу) і виходу з хаосу (самоорганізації)), стратегічного (сприяв визначенню головних цілей стратегій позиціонування провідних університетів країн Західної Європи у МІП для підвищення їх конкурентоспроможності й існуючих позицій; адаптації даних стратегій до змін зовнішнього середовища та планування, розробку програми спеціальних заходів й організацію специфічних дій задля досягнення визначених цілей); соціально-маркетингового (слугував бaгaтoacпeктному ocмиcлeнню досягнень провідних університетів країн Західної Європи в цілому та аналізу комплексу запропонованих ЗВО освітніх послуг і специфічних дій, які використовують дані університети у процесі вивчення потреб споживчого ринку), критеріально-комплексного (зорієнтував на визначення глобальних індикаторів, що характеризують якісні зміни досліджуваних процесів; врахування зовнішніх та внутрішніх чинників, що впливають на ефективність даних стратегій); компаративного (сприяв виявленню спільних та відмінних характеристик стратегій позиціонування провідних університетів країн Західної Європи, а також відповідних маркетингових підрозділів; спеціальних заходів, налаштованих на позиціонування університетів для підвищення конкурентоспроможності) підходів наукового дослідження The work is devoted to the positioning strategies of leading universities of Western European in the international information space. The object of the research is the positioning of leading universities of Western European in the international information space. The subject of the study is a comparative analysis of the positioning strategies of the leading universities of Western Europe in the international information space for implementation in the higher education system of Ukraine. The purpose of the study is to carry out a comparative analysis of the positioning strategies of the universities of the leading countries of Western Europe in the international information space, to determine the current trends in their development and scientific and methodological recommendations for higher education institutions of Ukraine regarding the use of progressive strategies in the context of reforming domestic higher education. Study of the problem of the positioning strategies of leading universities of Western European in the international information space (IIS) is based on the general four-level classification of methodology: fundamental, general scientific, concrete scientific and technological. The logic of the construction of the dissertation is conditioned by the use of systemic (to analyze the strengths and weaknesses of scientific intelligence as complexly organized open systems of interconnected components that have a relationship with the external and internal environments, react to positive and negative factors that affect the process of positioning the university and have their own specifics of branding aimed at achieving the goal of this process), synergistic (allowed to go beyond the comparative analysis of traditional theories of higher education management to the level of comparative analysis of variable management and innovative strategies of university positioning; predict several ways of their development due to possible instabilities (change of conditional state of order to a conditional state of chaos) and exit from chaos (self-organization)), strategic (contributed to the definition of the main goals of positioning strategies of the leading universities of Western European countries in the MIP to increase their competitiveness and existing positions; adaptation of these strategies to changes in the external environment and planning, development of a program of special events and organization of specific actions to achieve defined goals); social-marketing (served a multi-aspect reflection of the achievements of the leading universities of Western Europe as a whole and analysis of the set of educational services offered by higher education institutions and specific actions used by these universities in the process of studying the needs of the consumer market), criterion-complex (oriented towards the definition of global indicators that characterize qualitative changes of the researched processes; taking into account external and internal factors affecting the effectiveness of these strategies); comparative (contributed to the identification of common and distinctive characteristics of the positioning strategies of the leading universities of Western European countries, as well as the corresponding marketing units; special measures aimed at the positioning of universities to increase competitiveness) scientific research approaches.
Description: Щербак І. В. Стратегії позиціонування провідних університетів Західної Європи в міжнародному інформаційному просторі : дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.01 / Щербак Ірина Володимирівна ; Комунальний заклад «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради ; Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка. – Полтава, 2023. – 643 с.
URI: http://repository.khpa.edu.ua//jspui/handle/123456789/4288
Appears in Collections:Дисертації викладачів академії

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Щербак_ дис..pdf19.78 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.