Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://repository.khpa.edu.ua//jspui/handle/123456789/4032
Назва: | Особливості формування культури з безпеки життєдіяльності у студентів |
Автори: | Пєнов, Вадим Купіна, Оксана Устянська, Ольга Радаєва, Ірина Прокоф’єва, Ольга |
Ключові слова: | культура безпеки життєдіяльності студентів, освіта, безпека culture of students' life safety, education, safety |
Дата публікації: | 2024 |
Короткий огляд (реферат): | У статті надано визначення понять «культура безпеки життєдіяльності» та «культура безпеки життєдіяльності студентів». Обґрунтовано, що основними рівнями її формування є індивідуальний, колективний та суспільно-державний. Встановлено завдання освіти та виховання у галузі безпеки та заходи щодо формування культури безпеки життєдіяльності. На тлі зростаючої кількості різних аварій, катастроф і стихійних лих, що є причинами високої смертності, масових каліцтв і тривалої втрати працездатності, все більшого значення набувають проблеми забезпечення безпеки життєдіяльності, захисту життя та здоров'я людини. Розвиток сучасного суспільства висуває високі вимоги до вищої освіти. Для сучасного розвитку промислових і соціальних технологій недостатньо просто високого рівня дотримання правил техніки безпеки, так як існує потреба не тільки в знаннях, вміннях та навичках забезпечення безпеки життєдіяльності, але й безпечної реалізації будь-якого виду діяльності, розуміння цілей та наслідків своїх дій для суспільства та навколишнього природного середовища. Це означає, що найважливішою метою освітнього процесу в галузі безпеки є формування у майбутніх фахівців мислення, заснованого на глибокому усвідомленні головного принципу – безумовності пріоритетів безпеки під час вирішення будь-яких професійних та особистісних завдань. Отже, культура безпеки життєдіяльності виникає у формуванні особливого виду культури, враховує специфіку діяльності, культури безпеки життєдіяльності. Об'єднання понять «культура» та «безпека» вперше було виконано Міжнародним агентством з атомної енергії у 1986 р. у процесі аналізу причин та наслідків аварії на Чорнобильській АЕС. Визнано, що відсутність культури безпеки стала однією з основних причин цієї аварії. У цьому документі зазначено, що культура безпеки характеризується кваліфікаційною та психологічною підготовленістю персоналу, а її формування є одним із фундаментальних принципів управління та підлягає нормативному регулюванню в атомній енергетиці України. |
Опис: | Особливості формування культури з безпеки життєдіяльності у студентів / В. В. Пєнов, О. В. Купіна, О. В Устянська., І. М. Радаєва, О. А. Прокоф’єва // Вісник науки та освіти (Серія «Філологія», Серія «Педагогіка», Серія «Соціологія», Серія «Культура і мистецтво», Серія «Історія та археологія»), 2024. – № 7(25). – С. 953–962 |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://repository.khpa.edu.ua//jspui/handle/123456789/4032 |
Розташовується у зібраннях: | Статті |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Kupina_st1.pdf | 1.68 MB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.