Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repository.khpa.edu.ua//jspui/handle/123456789/4023
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Дехтярьова, Олена | - |
dc.contributor.author | Каденко, Ірина | - |
dc.contributor.author | Борзик, Олена | - |
dc.contributor.author | Бірюкова, Тетяна | - |
dc.date.accessioned | 2025-01-02T13:20:59Z | - |
dc.date.available | 2025-01-02T13:20:59Z | - |
dc.date.issued | 2024 | - |
dc.identifier.uri | http://repository.khpa.edu.ua//jspui/handle/123456789/4023 | - |
dc.description | Вивчення структурних змін мозку в процесі розвитку сприймання у дітей з видами слуху / О. О. Дехтярьова, І. В. Каденко, О. Б. Борзик, Т. В. Бірюкова // Природнича освіта та наука / Рівненський державний гуманітарний університет. – Рівне : Видавничий дiм «Гельветика», 2024. – Вип. – № 4. – С. 84–91. | en_US |
dc.description.abstract | Розвиток сприйняття в дітей є складним і багатогранним процесом, який супроводжується значними структурними та функціональними змінами в мозку. Ці зміни стосуються як сенсорних систем, відповідальних за оброблення інформації з навколишнього світу, так і вищих когнітивних функцій, як-от увага, пам’ять, мислення та мова. У статті розглядаються особливості структурних змін мозку у процесі розвитку сприймання, а також координаційних здібностей у дітей з порушеннями слуху. Визначено особливості функціонування вестибулярного апарату та встановлено взаємозв’язок між фізичними вправами та функціонуванням лівої частини головного мозку дитини. У статті вказується на необхідність урахування індивідуальних особливостей фізичного розвитку в роботі з дітьми з порушеннями слуху. Справді, дослідження вітчизняних і міжнародних учених показали, що в дітей з вадами слуху можуть спостерігатися деякі структурні зміни в мозку порівняно з дітьми з нормальним слухом. Ці зміни можуть варіюватися залежно від типу та тяжкості вади слуху, а також від віку, у якому дитина втратила слух. У статті проведено дослідження функціональної міжпівкулевої асиметрії головного мозку в дітей 4–8 років із вадами слуху. Для визначення функціональної асиметрії використовували методику Є.Д. Хомського. Для оцінювання моторної та сенсорної асиметрії досліджували провідну руку: для кожної дитини визначалася провідна рука (6 тестів), провідна нога (6 тестів) та провідне око (6 тестів). Виявлено, що у глухих дітей і підлітків спостерігається тенденція до збільшення функціональної міжпівкулевої активності з підвищенням активності правої півкулі для моторного контролю та зорової чутливості. Достовірність відмінностей вибірок експериментальної та контрольної груп визначали з використанням критерію Фішера. Вивчення структурних змін мозку в дітей є важливим для розуміння нейробіологічних основ розвитку та розроблення нових методів діагностики та лікування | en_US |
dc.subject | функціональна асиметрія, порушення, онтогенез, фізичний розвиток, координація | en_US |
dc.subject | functional asymmetry, disorders, ontogenesis, physical development, coordination | en_US |
dc.title | Вивчення структурних змін мозку в процесі розвитку сприймання у дітей з видами слуху | en_US |
Appears in Collections: | Статті |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Borzyk_st_18 (1).pdf | 307.01 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.