Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.khpa.edu.ua//jspui/handle/123456789/3797
Title: Обґрунтування компонентів методичної системи навчання комп'ютерних технологій опрацювання звукової інформації учнів старшої школи на уроках інформатики
Authors: Хміль, Наталія
Зінов’єва, Марина
Хміль, Анастасія
Keywords: методична система навчання, комп’ютерні технології, звукова інформація, аудіоінформація
methodical system of education, computer technologies, sound information, audio information
Issue Date: 2023
Abstract: У статті обґрунтовано актуальність розробки та використання компонентів методичної системи навчання технологій опрацювання звукової інформації учнів старшої школи на уроках інформатики, яка зумовлена потребою формування уміння працювати зі звуковою інформацією та розвитку навичок створення, обробки, редагування звукових ефектів та звукових доріжок, їх публікації. У дослідженні проаналізовано науково-методичну літературу науковців, які займалися питаннями методики навчання інформатики та досліджували використання комп’ютерних технологій у музиці. Висвітлено закордонний досвід упровадження практичних прикладів, які пов’язані з опрацюванням звукової інформації на уроках початкової, середньої школи та у вищій освіті. Обґрунтовано цілі, зміст, методи, засоби та форми методичної системи навчання учнів старшої школи комп’ютерних технологій опрацювання звукової інформації. Цілями навчання є засвоєння учнями теоретичних основ звукової інформації, формування умінь і навичок роботи з програмними засобами та аудіосервісами для створення та обробки звукових даних тощо. Проаналізовано зміст навчання пропонованої Міністерством освіти і науки програми варіативного модуля «Комп’ютерні технології опрацювання звукової інформації». Запропоновано доповнити цю програму додатковою змістовою лінією «Звукова інформація та звуковий дизайн». Після її опанування учні оволодіють вміннями та навичками створення звукової інформації у сферах розважального контенту, освітньої діяльності, реклами тощо. Відповідно до змістового компонента описано особливості вибору методів і засобів навчання. У результаті дослідження з’ясовано, що запропонована методична система навчання комп’ютерних технологій опрацювання звукової інформації може допомогти створити цікавий та ефективний освітній процес, що сприятиме практичному застосуванню отриманих знань та навичок учнями. The article substantiates the relevance of the development and use of the components of the methodical system for teaching sound processing technologies to high school students in computer science classes. This is due to the need to develop the ability to work with sound and develop the skills of creating, processing, and editing sound effects and soundtracks, and their publication. The research presents an analysis of the scientific and methodological literature of scientists who dealt with issues of computer science teaching methods and researched the use of computer technologies in music. Foreign experience in implementing practical examples is highlighted related to sound information processing in primary, secondary school and higher education lessons. The goals, content, methods, means, and forms of the methodical system of teaching high school students of computer technologies for sound information processing are substantiated. The goals of training the students are to create the theoretical foundations of sound, to develop skills and abilities to work with software and audio services for creating and processing sound data, etc. The research contains the analysis of the training course proposed by the Ministry of Education and Science for the program-variable module “Computer technologies for sound information processing”. The authors of this article suggest supplementing it with an additional content line, “Sound information and sound design”. According to the results of the proposed content line students will have the skills and abilities to create sound information in the field of entertaining content, educational activities, advertising, etc. The peculiarities of the choice of teaching methods and tools are described according to the content component. As a result of the study, it is found that the proposed methodical system of teaching computer technologies for sound information processing can help create an attractive and effective educational process, which will contribute to the practical application of acquired knowledge and skills by students.
Description: Хміль Н. А. Обґрунтування компонентів методичної системи навчання комп'ютерних технологій опрацювання звукової інформації учнів старшої школи на уроках інформатики / Н. А. Хміль, М. С. Зінов’єва, А. М. Хміль // Вісник Луганського національного університет імені Тараса Шевченка. Серія: Педагогічні науки, 2023. – №4 (358). – С. 93–100
URI: http://repository.khpa.edu.ua//jspui/handle/123456789/3797
Appears in Collections:Статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Хміль Н.А., Зинов’єва М.С., Хміль А.М._Стаття_6.pdf234.93 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.