Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://repository.khpa.edu.ua//jspui/handle/123456789/3777
Назва: | Роль мобільних додатків у формуванні навичок критичного мислення в здобувачів освіти |
Автори: | Кучак, Альона Хміль, Наталія Степаненко, Олена |
Ключові слова: | електронні ресурси, онлайн-платформи, критичне мислення, освітній процес, м’які навички electronic resources, online platforms, critical thinking, educational process, soft skills |
Дата публікації: | 2024 |
Короткий огляд (реферат): | У сучасному суспільстві, де робота з інформацією набула нового рівня значущості, однією з найважливіших навичок для сучасного фахівця будь-якої сфери є розвинуте критичне мислення. Навички критичного мислення – це важливі інструменти для правильного оцінювання ситуацій, що виникають у житті кожної людини й потребують постійного розвитку та удосконалення. Чимраз більша доступність цифрових технологій та мобільних додатків створює нові можливості для навчання й розвитку здобувачів освіти в сучасному світі. Метою статті було проаналізувати роль мобільних додатків у формуванні навичок критичного мислення. Визначено, що критичне мислення потребує системної та постійної уваги як у закладах загальної середньої освіти, так і на вищих рівнях навчання. До основних навичок критичного мислення належать інтерпретація, аналіз, оцінка, висновок, пояснення та саморегуляція. В умовах дистанційного навчання, яке стало основним способом отримання освіти в Україні під час воєнного стану, використання електронних інструментів та онлайн-платформ стало ключовим для формування навичок критичного мислення. Важливим аспектом використання мобільних додатків є можливість отримувати знання незалежно від місця й часу, забезпечуючи безперервність та гнучкість освітнього процесу. Було проаналізовано найпопулярніші додатки, які можуть бути використані в освітньому процесі. Поширення мобільних додатків стало перспективним напрямом у розвитку освіти через позитивне ставлення більшості здобувачів освіти до використання мобільних пристроїв у навчальних цілях. Проте при використанні мобільних додатків в освіті важливо враховувати низку обмежень та негативних аспектів, а саме: технічні обмеження, відсутність персоналізації та міжособистісної взаємодії, технологічні вимоги, залежність від технологій, відволікання здобувачів освіти та низька якість навчального контенту. Відповідно, викладачам варто розумно підходити до використання мобільних додатків у навчанні та адаптувати свій вибір до потреб здобувачів освіти й доступних ресурсів. Загалом, за допомогою мобільних додатків викладачі мають можливість створити динамічне освітнє середовище, яке сприятиме розвитку навичок критичного мислення в здобувачів, здатності розв’язувати проблеми та приймати рішення в реаліях сьогодення. In modern society, in which work with information has a new level of significance, one of the most important skills for a modern specialist in any field is developed critical thinking. Critical thinking skills are important tools for the correct assessment of situations that arise in the life of every person and require constant development and improvement. The increasing availability of digital technologies and mobile applications creates new opportunities for learning and development of learners in today’s world. The purpose of the article was to analyze the role of mobile applications in the formation of critical thinking skills. It was determined that critical thinking needs systematic and constant attention both in institutions of general secondary education and at higher levels of education. Basic critical thinking skills include interpretation, analysis, evaluation, inference, explanation, and self-regulation. In the conditions of distance learning, which has become the main way of obtaining education in Ukraine under martial law, the use of electronic tools and online platforms has become key to the formation of critical thinking skills. An important aspect of using mobile applications is the ability to acquire knowledge regardless of place and time, ensuring the continuity and flexibility of the educational process. The most popular applications that can be used in the educational process were analyzed. The spread of mobile applications has become a promising direction in the development of education due to the positive attitude of the majority of education seekers to the use of mobile devices for educational purposes. However, when using mobile applications in education, it is important to take into account a number of limitations and negative aspects, namely technical limitations, lack of personalization and interpersonal interaction, technological requirements, dependence on technology and distraction of education seekers, low quality of educational content. Therefore, teachers should be smart about the use of mobile applications in education and adapt their choices to the needs of learners and available resources. In general, with the help of mobile applications, teachers have the opportunity to create a dynamic educational environment that will contribute to the development of students’ critical thinking skills, the ability to solve problems and make decisions in today’s realities. |
Опис: | Кучак А. І. Роль мобільних додатків у формуванні навичок критичного мислення в здобувачів освіти / А. І. Кучак, Н. А. Хміль, О. К. Степаненко // Перспективи та інновації науки, 2024. – №6 (40). – С. 234–244 |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://repository.khpa.edu.ua//jspui/handle/123456789/3777 |
Розташовується у зібраннях: | Статті |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Кучак А., Хміль Н., Степаненко О._Стаття_3.pdf | 298.05 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.