Modern technologies of teacher training for education and upbringing of children with special psychophysical development

Вантажиться...
Ескіз

Дата

ORCID

DOI

Науковий ступінь

Рівень дисертації

Шифр та назва спеціальності

Рада захисту

Установа захисту

Науковий керівник/консультант

Члени комітету

Назва журналу

Номер ISSN

Назва тому

Видавець

Анотація

The article presents the fundamental principles of inclusive education: sociocultural context, historical background, international and national legislative and regulatory support for implementation and functioning of inclusive education, which is considered as the basis of transformational changes in the education of persons with special needs. The periodization and development prospects of children with special needs during the independence of Ukraine are presented; the newest approaches in teaching children with psychophysical features and strategies for successful implementation of inclusive practice; the role and significance of parental influence in the process of inclusive education is described.

Опис

Kharkivska А. Modern technologies of teacher training for education and upbringing of children with special psychophysical development / А. Kharkivska, О. Babakina, K. Dmytrenko, O. Kapustina, A. Piekharieva // Conhecimento & Diversidade. Niterói. – 2023. – v. 15 n. 38. – P. 401-412

Ключові слова

інклюзивна освіта, освіта навчальний процес навчання дітей, inclusive education, еducation еducational process teaching children

Бібліографічний опис

Колекції

Підтвердження

Рецензія

Додано до

Згадується в