Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.khpa.edu.ua//jspui/handle/123456789/3555
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorГерасименко, В.А.-
dc.contributor.authorПечериця, Наталія-
dc.date.accessioned2023-12-11T12:15:20Z-
dc.date.available2023-12-11T12:15:20Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.urihttp://repository.khpa.edu.ua//jspui/handle/123456789/3555-
dc.descriptionГерасименко В. А. Корекційна робота з педагогічно занедбаними дітьми у сфері дозвілля в Україні у 20–30-ті роки ХХ століття / В. А. Герасименко, Н. М. Печериця // Інноваційна педагогіка, 2021. – Вип. 37. – Т. 1. – С. 316–321.en_US
dc.description.abstractУ статті проаналізовано період 20–30-х рр. ХХ ст., що визначається розробкою концепції соціального виховання молодого покоління, необхідність якої була детермінована суттєвими змінами соціально-політичного ладу, революційно-трансформаційними зрушеннями ідеології і філософії функціонування суспільства, які стали основою для розвитку педагогічної думки, експериментування й новаторства, застосування творчого підходу до педагогічних явищ. У роботі проаналізовано основні ідеї та особливості соціального виховання та перевиховання педагогічно занедбаних дітей в Україні в окреслений період. Розкрито сутність технологій організації та корекції дозвіллєвої діяльності з педагогічно занедбаними дітьми в цей період. Узагальнено інноваційні практики соціального виховання дітей у закладах позашкільної освіти та виділено такі основні принципи в роботі з педагогічно занедбаними дітьми: зв’язок соціально-перевиховних можливостей із працею; організація позитивного освітнього середовища в дитячому колективі; опора на позитивні якості, цінності, поведінку важковиховуваних дітей означенного періоду; цілеспрямованість і систематичність соціально-педагогічних впливів тощо. Охарактеризовано основні методи соціального перевиховання: метод соціалістичного змагання, створення заохочувальних заходів, бригадно-лабораторний метод, пропаганда, агітація, демонстрація, переконання, живі розповіді, літературні вечори, читання та інші. Визначено, що ефективними тогочасними засобами соціального перевиховання педагогічно занедбаних дітей у закладах позашкільної освіти були педагогічної анімації, технічні засоби, зокрема «чарівний ліхтар», засоби наочності, засоби друкованого слова та інші. Установлено, що ефективними формами соціально-виховної роботи в означений період були технічні, краєзнавчі гуртки, денні або вечірні дитячі курси, демонстрація технічних досягнень, майстеркласи, ігри і заняття, серед яких, наприклад, «ящик-організатор», гуртки фотографії та авіа- та радіомоделювання, конкурси на виготовлення найкращої технічної моделі, дитячі бригади для організації позашкільної роботи з сільськими дітьми .en_US
dc.subjectкорекційна робота, соціальне виховання, перевиховання, педагогічно занедбані діти, дозвілля, заклади позашкільної освіти, 20–30-ті роки ХХ століттяen_US
dc.subjectcorrectional work, social education, re-education, pedagogically neglected children, leisure time, after-school education institutions, 20s-30s of the 20th centuryen_US
dc.titleКорекційна робота з педагогічно занедбаними дітьми у сфері дозвілля в Україні у 20–30-ті роки ХХ століттяen_US
Appears in Collections:Статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Stattya-1.pdf172.99 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.