Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://repository.khpa.edu.ua//jspui/handle/123456789/3542
Назва: | Resource-Based Model Of Cross-Cultural Literacy Development Of Future Tourism And Sports Tourism Inspectors |
Автори: | Kononets, Nataliia Zhamardiy, Valeriy Shkola, Olena Mokliak, Volodymyr Moskalenko, Oleksandr Mirna, Nataliіa |
Ключові слова: | ресурсне навчання, кроскультурна грамотність, розвиток, туризм, спортивний туризм, педагогічні умови, модель resource-based learning, cross-cultural literacy, development, tourism, sports tourism, pedagogical conditions, model |
Дата публікації: | 2022 |
Короткий огляд (реферат): | The aim of the study is to develop and comprehensively present the components of the resource-based model of cross-cultural literacy development of future inspectors for tourism and sports tourism, which consists of three interconnected blocks: methodological-target, content-procedural and diagnostic-resultive, and is based on the concept of Resource-based learning. A pedagogical experiment was organized to test the effectiveness of the model. The pedagogical experiment lasted during 2019-2021 (ascertaining – 2019-2020, formative – 2020-2021). Methods: theoretical, empirical; experimental; statistical. The analysis of the results of the pedagogical experiment of the effectiveness of the implementation of resource-oriented model and pedagogical conditions for the development of cross-cultural literacy of future inspectors of tourism and sports tourism shows, that the high level of cross-cultural literacy of students in the control group (CG) increased by only 2.6 %, while in the experimental group (EG) it increased by 12.94 %; the average level in CG increased by 1.04 %, and in EG – by 16.92 %; low level in CG decreased by 3.65 %, and in EG – by 29.85 %. |
Опис: | Resource-Based Model Of Cross-Cultural Literacy Development Of Future Tourism And Sports Tourism Inspectors / Nataliia Kononets, Valeriy Zhamardiy, Olena Shkola, Volodymyr Mokliak, Oleksandr Moskalenko, Nataliіa Mirna // Journal for Educators, Teachers and Trainers, 2022. – Vol. 13(2). – P. 252–259 . |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://repository.khpa.edu.ua//jspui/handle/123456789/3542 |
Розташовується у зібраннях: | Статті |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
RESOUR~2.PDF | 579.8 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.