Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repository.khpa.edu.ua//jspui/handle/123456789/3221
Назва: До питання організації діяльності Харківських трирічних педагогічних курсів імені Г. Сковроди та Харківського педагогічного технікуму у 1920-х рр.
Автори: Хряпін, Едуард
Руднік, Денис
Ключові слова: Харківські трирічні педагогічні курси ім. Г. Сковороди, Харківський педагогічний технікум, українізація, національна інтелігенція, викладацький склад, педагогічна освіта
Дата публікації: 2023
Короткий огляд (реферат): У статті розглянуто основні засади діяльності Харківських трирічних педагогічних курсів ім. Григорія Сковороди та Харківського педагогічного технікуму. В умовах становлення радянського уряду та докорінних перетворень у суспільно-економічному та політичному житті гостро постала проблема формування педагогічних кадрів для шкільної освіти. На перших етапах розвитку педагогічної освіти (1920-ті рр.) вищі педагогічні навчальні заклади були відкриті для роботи представникам української інтелігенції, яка мала ґрунтовну вищу освіту, отриману ще в класичних університетах імперського часу: Харківський імператорський, Харківський комерційний, Київський, Львівський, Новоросійський (Одеса), Варшавський, Петербурзький технологічний та ін. Окремі викладачі повернулися з еміграції або переїхали з Галичини, адже бачили для себе певні перспективи в умовах українізації та викладання українською мовою. Зазначається поіменний кадровий склад Харківських трирічних педагогічних курсів ім. Григорія Сковороди та дисципліни, які викладалися. Середній вік викладачів складав 32 роки – найбільш сприятливий вік для наукової та творчої діяльності. Серед викладачів були видатні науковці, літератори, історики та громадсько-політичні діячі, які мали досвід роботи в українських національних органах влади революційного часу (М. Плевако, В. Бойко, Ф. Вишиваний, Т. Франко, О. Синявський, В. Мазуренко, В. Дністренко та ін.). На основі архівних джерел прослідковано часті зміни керівного складу закладів освіти, що може бути продиктовано політичними та міграційними процесами. Незважаючи на досить важкі умови праці та матеріального забезпечення Харківські трирічні педагогічні курси та Харківський педагогічний технікум зміг забезпечити вчительськими кадрами Харківську шкільну округу (Куп’янськ, Охтирка, Суми).
Опис: Хряпін Е. О. До питання організації діяльності Харківських трирічних педагогічних курсів імені Г. Сковроди та Харківського педагогічного технікуму у 1920-х рр. / Е. О. Хряпін, Д. Г. Руднік // Вісник науки та освіти. Серія «Філологія», Серія «Педагогіка», Серія «Соціологія», Серія «Культура і мистецтво», Серія «Історія та археологія». – Київ, 2023. – Вип. 2 (8). – С. 724-737
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://repository.khpa.edu.ua//jspui/handle/123456789/3221
Розташовується у зібраннях:Статті

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Хряпін Руднік До питання.pdf284.73 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.