Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repository.khpa.edu.ua//jspui/handle/123456789/3211
Назва: Понятійно-термінологічний апарат дослідження педагогічної концепції едукації майбутніх учителів в умовах діджиталізації освіти
Автори: Прокопенко, Альона
Ключові слова: : педагогічна концепція, едукація, діджиталізація, діджиталізація освіти, тьютор, коуч, едвайзер, фасилітатора, курикулум
pedagogical concept, education, digitalization, digitalization of education, tutor, coach, advisor, facilitator, curriculum
Дата публікації: 2021
Короткий огляд (реферат): У статті автором проаналізовано й уточнено понятійно-термінологічний апарат дослідження педагогічної концепції едукації майбутніх учителів в умовах діджиталізації освіти. Автором наведено основні базові поняття дослідження і визначено ключове поняття «педагогічна концепція едукації майбутніх учителів в умовах діджиталізації освіти». Доведено, що тьюторство можна вважати важливою і невід’ємною складовою процесу едукації, головним завданням якого є: сприяти зростанню особистісного та професійного потенціалу суб’єктів відповідного процесу, а тьютор є його ключовою фігурою. З’ясовано, що під поняттям «коучинг» слід розуміти сучасну технологію координації професійної діяльності й едукації інших, у процесі якої відбувається підвищення не лише ефективності професійної діяльності, а й самооцінки особистості загалом. При цьому автором з’ясовано, що основна функція коуча полягає в установленні взаємозв’язку між «персональним тренером» і учасниками процесу едукації, направленні їх на знаходження шляхів досягнення бажаної мети і поставлений цілей, що передбачає при цьому розробку певного алгоритму дій щодо її реалізації. У процесі дослідження автором визначено роль едвайзера в процесі едукації, що полягає в наданні консультацій чи порад щодо обрання освітніх компонентів за вибором здобувачів вищої освіти, вибору місця проходження різних видів практики (виробничої, переддипломної, педагогічної тощо), роботи після закінчення ЗВО тощо. Також визначено функції фасилітатора. У процесі едукації функції фасилітатора зокрема спрямовані на заохочення, мотивацію та стимулювання здобувачів освіти (учнів, студентів, науково-педагогічних працівників тощо) до самостійного проведення бенчмаркінгу та забезпечення ефективної комунікації в групі чи колективі з метою досягнення інтелектуальної комфортності для кожного з учасників цього процесу. Також автором коротко схарактеризовано нову освітню програму – курикулум і основні види освіти: формальні та інформальні. Відповідно до алгоритму вивчення проблеми дослідження, наведено таблицю дефініцій поняття «діджиталізація» й уточнено поняття «діджиталізації освіти». У контексті наукової розвідки з’ясовано, що під ключовим поняттям «педагогічна концепція едукації майбутніх учителів в умовах діджиталізації освіти» необхідно розуміти авангардну ідею педагогічної науки, що реалізується через пріоритетний напрям осучаснення освітнього процесу, метою якого є всебічний розквіт особистості майбутніх учителів в умовах масштабного процесу запровадження, інтеграції і використання цифрових технологій, оцифрованої інформації. In the scientific article the author analyzes and clarifies the conceptual and terminological apparatus of research into the pedagogical concept of education of future teachers in the conditions of digitalization of education. The author of scientific research presents the basic principles of the study and defines the key concept of "pedagogical concept of education of future teachers in the digitalization of education." It has been proven that tutoring can be considered an important and integral part of the education process, the main task of which is to promote the personal and professional potential of the subjects of the process, but the tutor is its key figure. It was found that the term "coaching" should be understood as a modern technology of coordination of professional activities and education of others, in the process of which there is an increase not only in the effectiveness of professional activities, but also self-esteem in general. The author of the scientific article found that the main function of the coach is to establish a relationship between the "personal trainer" and participants in the education process, directing them to find ways to achieve the desired goals, while developing a certain algorithm for their implementation. In the process of scientific research, the author identified the role of the advisor in the education process, which is to provide advice on choosing optional educational components of higher education, choosing a place of various internships (industrial, undergraduate or pedagogical) and work after graduation. It is quite interesting for the author to find out the functions of the facilitator. In the process of education, the functions of the facilitator are aimed at encouraging, motivating and stimulating students (pupils, students, research and teaching staff) to independently conduct benchmarking and ensure effective communication in a group or team to achieve intellectual comfort for each participant. The author also briefly describes the new educational program, which is curriculum, and the main types of education: formal and informal. According to the algorithm of studying the research problem, the table of definitions of the concept of "digitalization" is given and the concept of "digitalization of education" is specified. In the context of scientific research, it was found that the key concept of "pedagogical concept of education of future teachers in the digitalization of education" should be understood as the avant-garde idea of pedagogical science, which is implemented through the priority direction of the modernization of the educational process, the goal of which is the all-round flourishing of the personality of future teachers in the conditions of the large-scale process of introduction, integration and use of digital technologies and digitized information.
Опис: Прокопенко А. О. Понятійно-термінологічний апарат дослідження педагогічної концепції едукації майбутніх учителів в умовах діджиталізації освіти / А. О. Прокопенко // Проблеми інженерно-педагогічної освіти. – Харків: УІПА, 2021. – Вип. 73. – С. 126–137.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://repository.khpa.edu.ua//jspui/handle/123456789/3211
Розташовується у зібраннях:Статті

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
12. (1).pdf755.34 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.