Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.khpa.edu.ua//jspui/handle/123456789/2902
Title: Система корекційної роботи з формування комунікативних умінь у дітей при органічних ураженнях головного мозку, які супроводжуються руховими порушеннями
Authors: Тарасова, Віталія
Keywords: комунікативні уміння, вербальні та невербальні засоби комунікації, комплексне навчання, коригуюче навчання
Communication skills, verbal and non-verbal communication, complex training, corrective education
Issue Date: 2020
Abstract: Статтю присвячено пошуку ефективних способів цілеспрямованого формування комунікативних умінь у системі комплексного навчання з урахуванням особливостей розвитку дітей, що мають органічні ураження головного мозку, які супроводжуються руховими порушеннями. Зазначається, що дезадаптація в суспільстві зумовлюється несформованістю нейрофізіологічних механізмів, що лежать в основі організації процесів поведінкової саморегуляції, пізнавальної діяльності, просторових уявлень, руху, мовлення. Наголошується, що уміння організувати та підтримувати спілкування включає в себе володіння вербальними та невербальними засобами комунікації, вміння розуміти, аналізувати та передавати інформацію Статтю присвячено пошуку ефективних способів цілеспрямованого формування комунікативних умінь у системі комплексного навчання з урахуванням особливостей розвитку дітей, що мають органічні ураження головного мозку, які супроводжуються руховими порушеннями. Зазначається, що дезадаптація в суспільстві зумовлюється несформованістю нейрофізіологічних механізмів, що лежать в основі організації процесів поведінкової саморегуляції, пізнавальної діяльності, просторових уявлень, руху, мовлення. Наголошується, що уміння організувати та підтримувати спілкування включає в себе володіння вербальними та невербальними засобами комунікації, вміння розуміти, аналізувати та передавати інформацію, проявляти активність у діалозі, ініціювати та підтримувати процес спілкування, а також вміння емоційно реагувати, впливати на процес комунікації. Пропонується система корекційної роботи з комплексного навчання з урахуванням особливостей розвитку дітей, що мають органічні ураження головного мозку, які супроводжуються руховими порушеннями. Звертається увага на необхідність виділення в ній таких компонентів, як принципи, завдання, направлення, етапи методи, прийоми та форми організації роботи. Розкриваються принципи, на які спираються автори в корекційно-педагогічній діяльності, та зазначається, що принципи повинні мати розвиваючий характер, бути взаємопов’язаними, взаємозалежними, комплексними, ефективними. Означені основні напрями та взаємопов’язані компоненти, які реалізуються через певні форми організації коригуючого навчання. Визначено, що основною метою запропонованого коригуючого навчання є формування комунікативних умінь, тому в процесі виділення етапів корекційної роботи як провідні розглядають такі напрями, як формування вербальних і невербальних засобів комунікації і розвиток вміння застосовувати засоби комунікації в процесі спілкування. Наголошується, що корекційна робота з формування комунікативних умінь у дітей при органічних ураженнях головного мозку, які супроводжуються руховими порушеннями, будується на основі комплексного і системного підходу з урахуванням особливостей сенсомотор-ного, інтелектуального, мовного, психічного і фізичного розвитку дитини.
Description: Тарасова В. В. Система корекційної роботи з формування комунікативних умінь у дітей при органічних ураженнях головного мозку, які супроводжуються руховими порушеннями / В. В. Тарасова // Актуальні питання гуманітарних наук., 2020. – Вип. 27. – Т. 4. – С. 264–269.
URI: http://repository.khpa.edu.ua//jspui/handle/123456789/2902
Appears in Collections:Статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Tahasova_st 4.pdf327.96 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.