Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://repository.khpa.edu.ua//jspui/handle/123456789/2901
Назва: | Звукова культура мовлення як компонент комунікативної діяльності дітей з дитячим церебральним паралічем |
Автори: | Тарасова, Віталія |
Ключові слова: | дитячий церебральний параліч, оральна диспраксія, звукова культура, комунікативна діяльність, звуковимова. cerebral palsy, oral dyspraxia, sound culture, communicative activity, sound pronunciation |
Дата публікації: | 2019 |
Короткий огляд (реферат): | У статті розглядається проблема формування звукової сторони мовлення як компонента формування комунікативної діяльності в дітей із дитячим церебральним паралічем (ДЦП). Зазначається, що структура порушень пізнавальної діяльності за ДЦП має низку специфічних У статті розглядається проблема формування звукової сторони мовлення як компонента формування комунікативної діяльності в дітей із дитячим церебральним паралічем (ДЦП). Зазначається, що структура порушень пізнавальної діяльності за ДЦП має низку специфічних особливостей, а наявність розладів звуковимови спричиняє гальмування процесу розвитку слухової диференціації порушених звуків, що, у свою чергу, ускладнює формування вимовної сторони мовлення та порушує формування зв’язного мовлення дитини. Вказано, що порушення звуковимови в дітей із ДЦП значною мірою зумовлюється моторним недорозвиненням, а особливо недорозвиненням мовленнєвої моторики, тобто порушенням формування орального праксису, розвиток якого ускладнюється наявністю парезів і паралічів м’язів артикуляційного апарату, слабкістю кінестезії, напруженням м’язів язика та губ. Зазначається, що особливістю порушення звуковимови за дитячого церебрального паралічу є спільність порушень загальної і мовленнєвої моторики та зв’язок різних дизартричних проявів із певними формами дитячого церебрального паралічу. Висвітлюється загальна структура порушень пізнавальної діяльності та специфічні особливості, характерні для всіх дітей цієї категорії. У статті розкриваються основні напрями реалізації завдань виховання звукової культури та формування правильної звуковимови в дітей із ДЦП. Зазначається, що основним завданням корекційної роботи з формування звукової культури мовлення за дитячого церебрального паралічу є розвиток відчуттів артикуляційних поз і рухів, подолання та профілактика оральної диспраксії. Наголошується, що порушення артикуляційної моторики за дитячого церебрального паралічу не тільки ускладнюють формування вимовної сторони мовлення дитини, але й нерідко спричиняють пору- шення фонематичного сприйняття, що спричиняє в дитини труднощі звукового аналізу слів і спотворення їхньої звуко-складової та граматичної структури мовлення, порушення зв’язного мовлення, а це призводить до порушення комунікативної функції мови. |
Опис: | Тарасова В. В Звукова культура мовлення як компонент комунікативної діяльності дітей з дитячим церебральним паралічем / В. В. Тарасова // Інноваційна педагогіка / Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій, 2019. – Вип. 18. – Т. 3. – С. 120–135. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://repository.khpa.edu.ua//jspui/handle/123456789/2901 |
Розташовується у зібраннях: | Статті |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Tarasova_st 3.pdf | 176.15 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.