Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.khpa.edu.ua//jspui/handle/123456789/2893
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorБровченко, Анастасія-
dc.contributor.authorНежута, Аліна-
dc.contributor.authorХижняк, Марина-
dc.date.accessioned2022-10-19T11:52:24Z-
dc.date.available2022-10-19T11:52:24Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.urihttp://repository.khpa.edu.ua//jspui/handle/123456789/2893-
dc.descriptionБровченко А. К. Психологічні основи формування толерантного ставлення молоді до осіб з вадами розвитку / А. К. Бровченко, А. В. Нежута, М. В. Хижняк // Вчені записки ТНУ імені В. І. Вернадського, 2021. – Том 32 (71). – № 3. – С. 99–105.en_US
dc.description.abstractУ статті аналізуються психологічні основи формування толерантного ставлення молоді до осіб з вадами психофізичного розвитку. Толерантність в статті трактується як складна особистісна якість, що проявляється в різних сферах людського буття та визначається прогресивними змінами у мотиваційній, емоційній та інтелектуальній сфері. Описані прояви та рівні толерантного ставлення до тих, хто відрізняється від більшості за певними ознаками, а саме за особливостями психофізичного розвитку. Перелічені деякі домінуючі в суспільстві теорії, які відповідно до вимог часу пояснювали місце в соціумі людей з обмеженими можливостями здоров’я та визначали ставлення до них. Авторами описані основні напрямки досліджень в межах окреслених питань (визначення поняття толерантності, її складових, особистісних характеристик, що її визначають, поведінкових проявів, толерантного та інтолерантного ставлення до інших, а також можливостей формування бажаної моделі відносин, що проявляються у молоді). Відзначено, що результати проведених досліджень ставлення молоді до дітей та ровесників з вадами психофізичного розвитку показують достатньо розбіжні та часто несумісні результати, на що впливає безліч соціально-психологічних та особистісних факторів, які іноді важко врахувати та навіть зафіксувати. Аналіз процесів формування толерантного ставлення до людей, що мають вади розвитку, починається з вивчення того, в чому і як саме проявляється реальне ставлення до них в сучасному суспільстві. Особливо наголошується, що проблема ця актуалізується з початком впровадження інклюзивної освіти і є найбільш обговорюваною та досліджуваною саме в системі освіти, а ставлення до дітей з вадами розвитку, що можуть навчатися у інклюзивних закладах, є одним із визначальних факторів успішності їх адаптації та включення в коло однолітків.en_US
dc.subjectтолерантність як особистісна якість, ставлення молоді до осіб з вадами розвитку, формування толерантного ставлення, психологічні основи формування толерантності, психологічні передумови формування толерантного ставленняen_US
dc.subjecttolerance as a personal quality, the attitude of young people to individuals with disabilities, the formation of a tolerant attitude, the psychological basis of tolerance formation, the psychological preconditions of the formation of a tolerant attitudeen_US
dc.titleПсихологічні основи формування толерантного ставлення молоді до осіб з вадами розвиткуen_US
Appears in Collections:Статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Brovchenko_st5.pdf211.92 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.