Тhe application of the pedagogical training in the process of personal self-development of future preschool education teachers

Вантажиться...
Ескіз

Дата

ORCID

DOI

Науковий ступінь

Рівень дисертації

Шифр та назва спеціальності

Рада захисту

Установа захисту

Науковий керівник/консультант

Члени комітету

Назва журналу

Номер ISSN

Назва тому

Видавець

Анотація

The article reveals the possibilities of pedagogical training in the process of personal self-improvement of future preschool teachers. The directions of the pedagogical training usage in the process of personal self-improvement of future preschool teachers are outlined. The types of pedagogical training are singled out: personal development training, creativity training, professional communication training. The types of basic interactive learning methods used in the process of pedagogical training are characterized. The role model method is described as a diagnostic, prognostic and correctional means of personal self-improvement of future preschool teachers

Опис

Shaparenko C. Тhe application of the pedagogical training in the process of personal self-development of future preschool education teachers / C. Shaparenko // Professional development of the teacher in the light of European integration processes : collective monograph / in the sciences. edit prof. Tsvetkova Hanna. – Hameln : InterGING, 2019. – С. 480–494

Ключові слова

особистісне самовдосконалення, майбутній педагог дошкільної освіти, педагогічний тренінг, самовиховання особистості, саморозвиток особистості, personal self-improvement, future preschool teacher, pedagogical training, self-education of a person, self-development of personality, личностное самосовершенствование, будущий педагог дошкольного образования, педагогический тренинг, самовоспитание личности, саморазвитие личности

Бібліографічний опис

Колекції

Підтвердження

Рецензія

Додано до

Згадується в