Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.khpa.edu.ua//jspui/handle/123456789/251
Title: ЗМІСТ ПЕДАГОГІЧНОГО МЕНЕДЖМЕНТУ У ХОДІ ФОРМУВАННЯ ОРГАНІЗАЦІЙНИХ УМІНЬ СТУДЕНТІВ ЗАКЛАДІВ ВИЩ ОЇ ОСВІТИ
Authors: Акімова, Олена
Кузнецова, Оксана
Чала, Анна
Keywords: педагогічний менеджмент, організаційні вміння студентів, професійна мотива- ція, мотивація студентів до опановування організаційними уміннями, управлінська діяльність
pedagogical management, organizational skills of students, professional motivation, motivation of students to master organizational skills, managerial activity
Issue Date: 2019
Abstract: У статті висвітлюється одна з актуальних проблем підготовки майбутніх учителів закладів загальної середньої освіти – зміст педагогічного менеджменту в процесі формування організаційних умінь студентів. Зокрема, визначається значущість формування в студентів комплексу організа- ційних умінь, як-от уміння визначати цілі й завдання майбутньої діяльності, прогнозувати шляхи, способи дій, засоби досягнення поставлених завдань; здійснювати самоконтроль та самовиховання. Висвітлюються теоретичні аспекти змісту, цілей, завдань педагогічного менеджменту в процесі формування організаційних умінь студентів закладів вищої освіти. Освітній процес, який розглядається з точки зору теорії управління, відноситься більшою мірою до соціальної діяльнісної системи, і загалом він є конкретною динамічною і централізованою систе- мою керівництва та управління діяльністю його учасників. Беручи до уваги, що всі природні системи підкоряються об’єктивним законам і закономірностям природи та суспільства, можна припускати й залежність освітнього процесу від соціальних і управлінських явищ. Звідси випливає, що науковою основою управління освітнім процесом в навчальних закладах в цілому служать реальні та конкретні цілі, а також в достатній мірі вірогідні принципи та методи управлінської діяльності. Саме інтеграція організаційних умінь в професійну діяльність майбутніх педагогів, на нашу думку, робить процес навчання в педагогічних закладах вищої освіти більш продуктивним. Педагог, який володіє організаційними вміннями, швидше і грамотніше вирішує поставлені перед ним завдання, ефективніше долає труднощі, проявляє ініціативу і творчість. У зв’язку з цим різко актуалізується роль і значення організаційно-управлінських умінь, які все більше виступають в якості одного з основних критеріїв оцінки професійної діяльності майбутнього педагога. Результати наукових досліджень показують, що у студентів педагогічних закладів вищої освіти недостатньо сформовані організаційні вміння, що відбивається в їх недостатній практичній управ- лінській підготовці, умінні використовувати методи і засоби впливу на учнів для вирішення постав- лених завдань. Дана проблема в умовах висхідної необхідності в підвищенні якості професійної під- готовки майбутніх педагогів набуває першочергового значення. Таким чином, існує необхідність пошуку, розробки та впровадження педагогічних умов формування організаційних умінь майбутніх педагогів. Однак наукове обґрунтування та впровадження подібних умов пов'язано з недостатньою теоретичною розробленістю таких проблем, як: уточнення сутності організаційних умінь; педаго- гічного аналізу процесу формування організаційних умінь; виявлення специфіки формування організа- ційних умінь в педагогічних закладах вищої освіти.
Description: Акімова О. М. Зміст педагогічного менеджменту у ході формування організаційних умінь студентів закладів вищої освіти / О. М. Акімова, О. В. Кузнецова, А. Г. Чала // Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах : зб. наук. праць / редкол.: Т. І. Сущенко (голов. ред.) та ін. – Запоріжжя, 2019. – № 63. – Т. 2. – С. 5–10. 
URI: http://repository.khpa.edu.ua//jspui/handle/123456789/251
Appears in Collections:Статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Akim_st3.pdf301.01 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.