Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repository.khpa.edu.ua//jspui/handle/123456789/229
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Прокопенко, Людмила | - |
dc.contributor.author | Тетьоркіна, Валентина | - |
dc.contributor.author | Оловаренко, Олена | - |
dc.contributor.author | Пальчик, Оксана | - |
dc.date.accessioned | 2020-05-13T12:17:58Z | - |
dc.date.available | 2020-05-13T12:17:58Z | - |
dc.date.issued | 2019 | - |
dc.identifier.uri | http://repository.khpa.edu.ua//jspui/handle/123456789/229 | - |
dc.description | Дослідження булінгу в просторі організованого дитячого колективу / Л. І. Прокопенко, В. А. Тетьоркіна, О. І. Оловаренко, О. О. Пальчик // Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах : зб. наук. праць / редкол. : Т. І. Сущенко (голова) та ін. – Запоріжжя : КПУ, 2019. – Вип. 62 (90). – С. 70–73 | - |
dc.description.abstract | У статті подані результати дослідження проблеми булінгу в дитячих навчальних колективах, описані причини виникнення цього явища, його різновиди, викладені психологічні характеристики учасників булінгу в освітніх закладах, запропоновані профілактичні заходи. Через загострення суспільно-політичної ситуації в Україні, посилення соціальної напруженості, розгортання інформаційних протистоянь і пропагандистських кампаній створюється платформа для поширення булінгу. Коли через суспільно-політичні суперечності руйнується життєвий простір, порушується особистий комфорт і спокій дитини, це призводить до тривалих негативних соціально-психологічних, стресових ситуацій, посттравматичних розладів. На підставі аналізу результатів проведених досліджень свідчимо, що традиційні форми булінгу найчастіше виникають серед учнів початкової школи. Вияви фізичного булінгу в основній старшій школі стають у відсотковому відношенні меншими. Форми емоційного, вербального булінгу неможливі в організованому дитячому колективі. Спроби самоствердження знущання над слабшим досить поширені в колективі дівчат. Дослідженнями доведено, що профілактика булінгу сприяє формуванню загальної готовності дитини до конструктивної взаємодії сучасного соціуму з почуттям власної гідності. Завдяки профілактичній роботі можливо зменшити страждання й негативні психологічні наслідки жертв цькування, запобігти терору, непоправним трагедіям. Профілактичною роботою можна досягти зниження показників булінгу на 20–50% та спрямувати загальну гуманізацію взаємин, що є сприятливим для особистісного розвитку дітей. Отже, визнання проблеми поширення булінгу в освітніх закладах та пошуку ефективних способів і методів його попередження як в освітніх закладах, так і в сім’ї нині досить актуально. | en_US |
dc.subject | булінг, мобінг, цькування, вербальний булінг, фізичний булінг, емоційний булінг | en_US |
dc.subject | bullying, organized children’s school team, violent behavior, preventive measures, spreading of bullying, bullying victims, humanization | en_US |
dc.title | ДОСЛІДЖЕННЯ БУЛІНГУ В ПРОСТОРІ ОРГАНІЗОВАНОГО ДИТЯЧОГО КОЛЕКТИВУ | en_US |
Appears in Collections: | Статті |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Palch_st_1.pdf | 292.7 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.