Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repository.khpa.edu.ua//jspui/handle/123456789/229
Назва: ДОСЛІДЖЕННЯ БУЛІНГУ В ПРОСТОРІ ОРГАНІЗОВАНОГО ДИТЯЧОГО КОЛЕКТИВУ
Автори: Прокопенко, Людмила
Тетьоркіна, Валентина
Оловаренко, Олена
Пальчик, Оксана
Ключові слова: булінг, мобінг, цькування, вербальний булінг, фізичний булінг, емоційний булінг
bullying, organized children’s school team, violent behavior, preventive measures, spreading of bullying, bullying victims, humanization
Дата публікації: 2019
Короткий огляд (реферат): У статті подані результати дослідження проблеми булінгу в дитячих навчальних колективах, описані причини виникнення цього явища, його різновиди, викладені психологічні характеристики учасників булінгу в освітніх закладах, запропоновані профілактичні заходи. Через загострення суспільно-політичної ситуації в Україні, посилення соціальної напруженості, розгортання інформаційних протистоянь і пропагандистських кампаній створюється платформа для поширення булінгу. Коли через суспільно-політичні суперечності руйнується життєвий простір, порушується особистий комфорт і спокій дитини, це призводить до тривалих негативних соціально-психологічних, стресових ситуацій, посттравматичних розладів. На підставі аналізу результатів проведених досліджень свідчимо, що традиційні форми булінгу найчастіше виникають серед учнів початкової школи. Вияви фізичного булінгу в основній старшій школі стають у відсотковому відношенні меншими. Форми емоційного, вербального булінгу неможливі в організованому дитячому колективі. Спроби самоствердження знущання над слабшим досить поширені в колективі дівчат. Дослідженнями доведено, що профілактика булінгу сприяє формуванню загальної готовності дитини до конструктивної взаємодії сучасного соціуму з почуттям власної гідності. Завдяки профілактичній роботі можливо зменшити страждання й негативні психологічні наслідки жертв цькування, запобігти терору, непоправним трагедіям. Профілактичною роботою можна досягти зниження показників булінгу на 20–50% та спрямувати загальну гуманізацію взаємин, що є сприятливим для особистісного розвитку дітей. Отже, визнання проблеми поширення булінгу в освітніх закладах та пошуку ефективних способів і методів його попередження як в освітніх закладах, так і в сім’ї нині досить актуально.
Опис: Дослідження булінгу в просторі організованого дитячого колективу / Л. І. Прокопенко, В. А. Тетьоркіна, О. І. Оловаренко, О. О. Пальчик // Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах : зб. наук. праць / редкол. : Т. І. Сущенко (голова) та ін. – Запоріжжя : КПУ, 2019. – Вип. 62 (90). – С. 70–73
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://repository.khpa.edu.ua//jspui/handle/123456789/229
Розташовується у зібраннях:Статті

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Palch_st_1.pdf292.7 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.