Формування комунікативних навичок дітей дошкільного віку з розладами аутистичного спектру.
Вантажиться...
Дата
Автори
ORCID
DOI
Науковий ступінь
Рівень дисертації
Шифр та назва спеціальності
Рада захисту
Установа захисту
Науковий керівник/консультант
Члени комітету
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Анотація
Проблема досліджень аутичних розладів залишається актуальною, що пояснюється невпинним зростанням кількості осіб з діагнозом «розлади аутичного спектру» (РАС), браком досконалої системи диференційованої спеціалізованої допомоги та зростанням суспільного інтересу до цієї проблеми.
Аналіз і узагальнення результатів наукових досліджень показує, що в її вирішенні досягнуто значних успіхів. Разом з тим, не знайшла своєї розробки проблема формування комунікативних навичок дітей дошкільного віку з розладами аутистичного спектру (РАС), не визначені психолого-педагогічні чинники, що зумовлюють специфіку оволодіння комунікаційною діяльністю.
Поглиблене вивчення причин труднощів формування комунікативних навичок у дітей дошкільного віку з РАС, дозволило визначити критерії та рівні сформованості комунікативних навичок дітей з розладами аутистичного спектру. На основі аналізу науково-педагогічної літератури нами були розкриті теоретичні питання формування комунікативних навичок у дітей з розладами аутистичного спектру.
Результати узагальнення отриманих експериментальних матеріалів доводять, що запропонована методика корекційно-відновлювальної роботи позитивно вплинула на стан емоційно-вольової сфери у дітей експериментальної групи, зменшився негативізм при спілкуванні та встановленні контакту з оточуючими, дітям стало значно простіше висловлювати свої емоції, уподобання, бажання і ставлення до ситуації.
Аналіз результатів роботи дає можливість стверджувати, що використання запропонованих ігрових вправ позитивно впливає на процес формування комунікативних навичок дітей дошкільного віку з розладами аутистичного спектру.
Проведене дослідження не вичерпує всіх аспектів проблеми формування комунікативних навичок дітей з РАС. Подальші перспективи її розробки можуть полягати у поглибленому виявлені ефективності вправ та прийомів ігрової взаємодії з формування діалогічного мовлення у дітей дошкільного віку з розладами аутичного спектра, спрямованих на розвиток навичок діалогу.
Опис
Гаврилко Н. Формування комунікативних навичок дітей дошкільного віку з розладами аутистичного спектру : магістерська робота спеціальністі 016 «Спеціальна освіта» / Н. Гаврилко; наук. керівник : Ірина Самойлова. – Харків, 2020.
Ключові слова
розлади аутичного спектра, аутизм, комунікаційні дії, комунікативні навички, наслідування, діалог, комунікативні ігри.
