Розвиток рефлексивних умінь майбутніх вихователів у процесі професійної підготовки

Вантажиться...
Ескіз

Дата

ORCID

DOI

Науковий ступінь

Рівень дисертації

Шифр та назва спеціальності

Рада захисту

Установа захисту

Науковий керівник/консультант

Члени комітету

Назва журналу

Номер ISSN

Назва тому

Видавець

Анотація

У роботі представлено аналіз науково-теоретичних аспектів вивчення проблеми рефлексії та рефлексивності у психолого-педагогічних дослідженнях. Уточнено сутність поняття «рефлексія» та встановлено, що у контексті педагогічної діяльності рефлексія розкривається як невід’ємний компонент професійної майстерності педагога та виступає в якості найважливішої професійно-значущої якості особистості вихователя, котра визначає рівень його професійної придатності. Виявлено особливості рефлексивних умінь майбутніх вихователів, визначено критерії та показники їх розвитку. Встановлено, що для побудови ефективного процесу розвитку рефлексивних умінь у майбутніх вихователів необхідні наступні умови: активізація позитивної установки на усвідомлення і переосмислення інтелектуальних та особистісно-професійних протиріч; створення рефлексивно насиченого простору в процесі професійної підготовки; актуалізація суб’єктної рефлексивної позиції студентів через активні методи навчання. Доведено, що розроблені педагогічні умови суттєво впливають на підвищення ефективності освітньої діяльності у ЗВО. Основні положення роботи й отримані в магістерському дослідженні результати можуть бути використані у ході професійної підготовки при викладанні навчальних курсів та можуть слугувати підґрунтям для удосконалення педагогічної практики.

Опис

Савченко А. О. Розвиток рефлексивних умінь майбутніх вихователів у процесі професійної підготовки : пояснювальна записка до магістерської роботи спеціальністі 012 Дошкільна освіта / А. О. Савченко ; наук. керівник : І. В. Апрєлєва. – Харків, 2020.

Ключові слова

рефлексія, рефлексивні уміння, майбутні вихователі, педагогічні умови, професійна підготовка, reflection, reflective skills, future educators, pedagogical conditions, professional training

Бібліографічний опис

Підтвердження

Рецензія

Додано до

Згадується в