Педагогічна підтримка дітей сиріт та дітей позбавлених батьківського піклування в умовах загальної середньої освіти.

Вантажиться...
Ескіз

Дата

ORCID

DOI

Науковий ступінь

Рівень дисертації

Шифр та назва спеціальності

Рада захисту

Установа захисту

Науковий керівник/консультант

Члени комітету

Назва журналу

Номер ISSN

Назва тому

Видавець

Анотація

Дослідження присвячене педагогічній підтримці дітей сиріт та дітей позбавлених батьківського піклування в умовах загальної середньої освіти. Проаналізовано зміст педагогічної підтримки дітей-сиріт та дітей позбавлених батьківського піклування в умовах загальної середньої освіти. Комплексної педагогічної підтримки потребують більшою мірою діти 8 та 9 класу, так як після закінчення школи вони вступають до самостійного життя. Досліджено стан педагогічної підтримки дітей сиріт та дітей позбавлених батьківського піклування в умовах загальної середньої освіти., у вітчизняних і зарубіжних дослідженнях: політико-правовий, системний, соціально-психологічний які дозволили визначити її як процес входження дітей-сиріт та дітей позбавлених батьківського піклування, в соціокультурний простір, засвоєння норм, цінностей і адаптивних способів поведінки, підготовки до самостійного життя в суспільстві засобами інноваційних освітніх технологій та педагогічного супроводу. Теоретично обґрунтовано програму педагогічного супроводу дітей-сиріт та дітей позбавлених батьківського піклування в умовах загальної середньої освіти, визначення її мети, завдання, змісту та передбачувані результати з боку вихованців, педагогів, вихователів, адміністрації загально освітнього закладу. Виділено та обґрунтовано основні напрямки роботи з дітьми при підготовці їх до життя в суспільстві (педагогічне та психологічне), охарактеризовані форми і методи роботи психолога з вихованцями загально освітнього закладу в умовах відкритої освітньої середовища. Експериментально перевірено педагогічну підтримку дітей сиріт та дітей позбавлених батьківського піклування в умовах загальної середньої освіти.. Виявлено соціально-психологічні особливості і розкриті механізми, педагогічної підтримки дітям, визначені основні форми, методи і прийоми роботи педагога-психолога з підготовки вихованців до життя в суспільстві. На основі психолого-педагогічного аналізу розкрито напрямки діяльності педагога-психолога з суб'єктами відкритого освітнього простору дітей-сиріт та дітей позбавлених батьківського піклування в умовах загальної середньої освіти. Обґрунтовано результати підтримки дітей з інтернат них закладів: соціально-психологічна адаптивність, готовність до професійного самовизначення, компетентність у соціальній сфері, психологічна готовність до самостійного життя в суспільстві. Експериментальне дослідження виявило широкі можливості застосування інноваційних форм, методів і прийомів психолого-педагогічної роботи. Експериментальна перевірка показала достатню ефективність педагогічної підтримки дітей сиріт та дітей позбавлених батьківського піклування в умовах психолого-педагогічного супроводу, що підтверджується методами статистичного аналізу. Результати магістерської роботи можуть бути використані для подальшого вдосконалення теорії та практики вищої освіти, зокрема для організації позааудиторної виховної роботи студентів.

Опис

Войналович А. П. Педагогічна підтримка дітей сиріт та дітей позбавлених батьківського піклування в умовах загальної середньої освіти : кваліфікаційна робота на здобуття другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 231 Соціальна робота / Альона Войналович ; наук. кер. Неллі Тарасенко. – Харків, 2020. - 81 с.

Ключові слова

педагогічна підтримка, діти сироти та діти позбавлені батьківського піклування, підготовка до професійної діяльності, підготовка до самостійного життя в суспільстві

Бібліографічний опис

Підтвердження

Рецензія

Додано до

Згадується в