Психологічні особливості пізнавальних процесів студентів: шляхи та засоби розвитку
Вантажиться...
Дата
Автори
ORCID
DOI
Науковий ступінь
Рівень дисертації
Шифр та назва спеціальності
Рада захисту
Установа захисту
Науковий керівник/консультант
Члени комітету
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Анотація
Актуальність дослідження зумовлена необхідністю збагачення навчально-пізнавальної діяльності студентів шляхом розвитку мнемічних здібностей та мислення. Адже у становленні особистості студента провідну роль відіграють освіта (об'єм засвоєних знань, загальний рівень інформації) і навчання, тобто діяльність, спрямована на засвоєння знань, умінь і навичок. Саме тому в структурі інтелекту вагоме місце посідають мислення та пам'ять.
Мета дослідження – теоретично обґрунтувати та експериментально перевірити психологічні особливості мислення та пам’яті у студентському віці, шляхи та засоби їх розвитку.
Відповідно до мети, обʼєкту, предмету визначено основні завдання дослідження: теоретичний аналіз та узагальнення наукових підходів до дослідження мислення та пам’яті у студентському віці. Узагальнити теоретичні підходи до характеристики особливостей мислення та пам’яті у студентів. Дослідно-експериментальним шляхом виявити особливості динаміки мислення та пам’яті у студентському віці. Розробити та апробувати програму цілеспрямованого розвитку мислення та пам’яті у студентському віці та перевірити її ефективність.
В роботі схарактеризовано поняття «мислення», «пам’ять» та сучасні підходи до їх формування у студентському віці. Аналіз наукових джерел за проблемою дослідження дозволив визначити, що під час навчання у вищій школі за наявності сприятливих умов відбувається розвиток усіх пізнавальних процесів студента, зокрема, мислення та пам'яті. Саме у студентському віці відзначається найвища активність пам’яті, мислення, але спостерігається суперечність між мнемічним і логічним розвитком. Саме тому, в процесі навчання студентів дуже важливим постає питання щодо застосування різних каналів сприйняття для успішного запам’ятовування інформації.
Доведена ефективність корекційно-розвивальної програми, в ході якої була встановлена пряма залежність між рівнем розвитку активності розумової та мнемічної діяльності та рівня академічної успішності студента.
Опис
Соколова В.В. Психологічні особливості пізнавальних процесів студентів: шляхи та засоби розвитку: пояснювальна записка до магістерської роботи спеціальності 053 «Психологія» / В. В. Соколова ; наук. керівник Світлана Бужинська. – Харків, 2019. – 139 с.
Ключові слова
мислення, пам’ять, студентський вік, пізнавальні процеси, навчальна успішність, мышление, память, студенческий возраст, познавательные процессы, учебная успеваемость, thinking, memory, student age, cognitive processes, academic performance
