Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repository.khpa.edu.ua//jspui/handle/123456789/1420
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorBelmaz, Yaroslava-
dc.date.accessioned2020-09-24T12:33:26Z-
dc.date.available2020-09-24T12:33:26Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.urihttp://repository.khpa.edu.ua//jspui/handle/123456789/1420-
dc.descriptionBelmaz Ya. Criteria of efficiency of higher education teachers (US and Great Britain experience) / Ya. Belmaz // Науковий журнал Хортицької національної академії. Scientific Journal of Khortytsia National Academy. Сер.: Педагогіка. Соціальна робота. – Запоріжжя : Вид-во комунального закладу вищої освіти «Хортицька національна навчально-реабілітаційна академія» Запорізької обласної ради, 2019. – Вип. 1 (1). – С. 74-81.en_US
dc.description.abstractThe article deals with the issue of the work efficiency of a higher education teacher. The author analyzes the main criteria for determining the efficiency of a higher education teacher in the US and Great Britain. It is established that a significant amount of research on the effectiveness of teachers’ work is associated with a study of the validity of determining the rating of teachers among students. It was determined that the student rating of teachers is highly correlated with the personal qualities of the teacher, student achievement, student rating and assessment of teachers by the same students after a few years. The author emphasizes that it is impossible to evaluate teaching objectively, based on one source of information. American scientists identify the so-called triad of sources for the effective evaluation of higher education teachers: students, colleagues, and self-evaluation.en_US
dc.subjectвикладач, ефективність діяльності, критерії, джерела оцінювання, рейтинг викладача, США, Велика Британіяen_US
dc.subjecthigher education teacher, efficiency of the work, criteria, source of evaluation, higher education teacher rating, the USA, Great Britainen_US
dc.subjectпреподаватель, эффективность деятельности, критерии, источник оценивания, рейтинг преподавателя, США, Великобританияen_US
dc.titleCriteria of efficiency of higher education teachers (US and Great Britain experience)en_US
Розташовується у зібраннях:Статті

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Criteria of efficiency.pdf335.41 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.