Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repository.khpa.edu.ua//jspui/handle/123456789/1378
Title: | Формування виконавських навичок гри на фортепіано в учнів дитячих музичних шкіл на засадах жанрового підходу |
Authors: | Смородський, Віталій |
Keywords: | виконавські навички, гра на фортепіано, учні дитячих музичних шкіл, жанровий підхід, компонентна структура, поетапна методика исполнительские навыки, игра на фортепиано, ученики детских музыкальных школ, жанровый подход, компонентная структура, поэтапная методика performing skills, playing the piano, children's music schools students, genre approach, component structure, phased methodology |
Issue Date: | 2015 |
Abstract: | Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук зі спеціальності 13.00.02 – теорія та методика музичного навчання. – Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова, Київ, 2015. У дисертації розкриваються особливості формування виконавських навичок гри на фортепіано в учнів дитячих музичних шкіл на засадах жанрового підходу. Конкретизовано специфіку виконавських навичок гри на фортепіано, яка обумовлюється їх актуалізацією на основі несвідомого контролю з боку учнів під час їх застосування, а також можливістю точного й безпомилкового виконання того чи іншого елементу фортепіанної гри на основі раціональних емоційно-психологічних та фізіологічно-енергетичних затрат. Структурний аналіз виконавських навичок гри на фортепіано учнів дитячих музичних шкіл, проведений на основі комплексного підходу, дозволяє визначити досліджуваний феномен в якості комплексу мотиваційно-пізнавального, тренувально-операційного та творчо- результативного компонентів, нерозривно пов’язаних між собою. Визначені критерії, показники сформованості виконавських навичок гри на фортепіано учнів дитячих музичних шкіл. Аналіз статистичних даних, отриманих під час констатувального експерименту, надав можливість надати характеристики низькому, середньому та високому рівням сформованості виконавських навичок гри на фортепіано в учнів ДМШ, шкіл мистецтв. Розроблено, теоретично обґрунтовано та експериментально перевірено поетапну методику формування виконавських навичок гри на фортепіано в учнів дитячих музичних шкіл на основі жанрового підходу. Провідним засобом формування виконавських навичок гри на фортепіано під час проведення формувального експерименту було визначено багату палітру жанрів фортепіанної музики, що склала основу навчально-педагогічного репертуару для учнів ДМШ, шкіл мистецтв. Формувальний експеримент проходив у перебігу трьох етапів: спонукально-ознайомлювального, розвивально-оцінювального та самостійно-продуктивного. Одержані результати порівняльного аналізу, отримані за допомогою методів математичної статистики, підтверджують ефективність розробленої методики формування виконавських навичок гри на фортепіано в учнів ДМШ, шкіл мистецтв, можливість її застосування у різних навчальних групах, а також її екстраполяції. |
Description: | Смородський В. І. Формування виконавських навичок гри на фортепіано в учнів дитячих музичних шкіл на засадах жанрового підходу : автореф. дис. … канд. пед. наук : 13.00.02 / Смородський Віталій Ігорович; Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. – Київ, 2015. – 23 с. |
URI: | http://repository.khpa.edu.ua//jspui/handle/123456789/1378 |
Appears in Collections: | Автореферати |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Smorodskyі_avtoref.PDF | 417.68 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.