Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.khpa.edu.ua//jspui/handle/123456789/1377
Title: Синестезія як спосіб осягнення смислу музичного твору: теорія і практика ХХ - початку ХХІ століття
Authors: Лозенко, Катерина
Keywords: синестезія, синестетична інтерпретація, синестетичне слухання, стратегія сприйняття музики, синестетична концепція, когнітивна синестезія, музика ХХ століття, сучасна музика
синестезия, синестетическая интерпретация, синестетическое слушание, стратегия восприятия, синестетическая концепция, когнитивная синестезия, музыка ХХ века, современная музыка
Synaesthesia, synaesthetic interpretation, synaesthetic listening, strategy of perception, synaesthetic paradigm, synaesthetic conception, cognitive synaesthesia, music of XX century, contemporary music
Issue Date: 2016
Abstract: Автореферат дисертації на здобуття наукового ступеня кандидата мистецтвознавства за спеціальністю «17.00.03. – Музичне мистецтво». – Харківський національний університет мистецтв імені І. П. Котляревського. – Харків, 2016. Дисертацію присвячено розробці проблематики «синестезії» як явища музичного мистецтва ХХ–початку ХХІ століть та як поняття музичної синестезіології. На ґрунті досліджень Б. Галєєва, Н. Коляденко, І. Ванєчкіної, А. Сидорова-Дорсо, К. Кемпена, Л. Маркса, Ч. Ван-Лінга, Л. Коста систематизовані уявлення про синестезію в аспектах естетики і психології творчості. Зазначено, що синестезія в музиці проявляється на всіх рівнях комунікативного процесу (композитор–виконавець–слухач) та акцентовано її когнітивний сенс. Узагальнено досвід сучасної музичної синестезіології та складено її словник. Обґрунтовано матрицю музично-синестетичних співвідношень та екстрапольовано її на вивчення творчості І. Вишнеградського, О. Мессіана, Т. Мюрая, М. Монк, А. Кастилья-Авіли. З точки зору синестетичної інтерпретації здійснено аналіз виконавських версій творів (Е. Пюіж-Роже, К. Фуджі, С. Білльє, М. Жосте, Й. Крістофа, Ш. Шлеєрмахера, Р. Мюраро, А. Х’юіт, Т. Язави, М. Нонкен). В рамках синестетичних практикумів апробовано концепт «синестетичного слухання» як актуальної стратегії сприйняття сучасної музики. Функціонування синестезії в комунікативній системі музичного мистецтва дозволило визначити її як когнітивне явище.
Description: Лозенко К. О. Синестезія як спосіб осягнення смислу музичного твору: теорія і практика ХХ - початку ХХІ століття : автореф. дис. … канд. мистецтвознавства : 17.00.03 / Лозенко Катерина Олександрівна; Харків. нац. ун-т ім. І. П. Котляревського. – Харків, 2016. – 19 с.
URI: http://repository.khpa.edu.ua//jspui/handle/123456789/1377
Appears in Collections:Автореферати

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Lozenko.pdf635.31 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.