ІГРОТЕРАПІЯ ЯК ЗАСІБ ПОДОЛАННЯ ВТОРИННИХ ПОРУШЕНЬ ПСИХОФІЗИЧНОГО РОЗВИТКУ ДІТЕЙ ІЗ ЗНМ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ
Вантажиться...
Файли
Дата
Автори
ORCID
DOI
Науковий ступінь
Рівень дисертації
Шифр та назва спеціальності
Рада захисту
Установа захисту
Науковий керівник/консультант
Члени комітету
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Анотація
У дослідженні здійснений глибокий теоретичний аналіз наукових джерел з проблеми розвитку всіх сторін мовлення дітей старшого дошкільного віку із ЗНМ, уточнено поняття «вторинні порушення психофізичного розвитку» стосовно дітей із ЗНМ старшого дошкільного віку, а також систематизовано й узагальнено існуючі відомості про корекційно-профілактичні можливості досить розробленого методу ігротерапії у контексті розв’язання проблем подолання вторинних порушень психофізичного розвитку дошкільників із ЗНМ.
Під час експериментальної роботи, проведеної у межах дослідження, було всебічно проаналізовано різні аспекти процесу діагностичного обстеження дітей старшого дошкільного віку з ЗНМ (напрями, принципи, методи та прийоми), розглянуто особливості його процедури (час, тривалість, дидактичну наповненість тощо); проведено діагностику рівнів сформованості в досліджуваних уваги, пам’яті, особливостей сприймання, операційного мислення та спеціальної моторики; проведено системну спеціально організовану корекційну роботу, спрямовану на подолання виявлених вторинних порушень психофізичного розвитку дітей старшого дошкільного віку із ЗНМ і розвиток їхнього сприймання, довільної уваги та пам’яті, операційного мислення та дрібної моторики ігротерапевтичними засобами.
Результати перевірки ефективності проведеного психолого-педагогічного експерименту показали, що після застосування з експериментальною групою системних ігротерапевтичних заходів корекційно-розвиткового характеру, що були невід’ємною частиною всіх логопедичних занять, загальний обсяг усіх досліджуваних показників у цих дітей значно підвищився.
Опис
Ключові слова
ігротерапія, старший дошкільний вік, ЗНМ, play therapy, preschool age, general speech underdevelopment, игротерапия, старший дошкольный возраст, ОНР
