Формування соціально-побутових навичок у дітей дошкільного віку з порушеннями інтелекту
Вантажиться...
Файли
Дата
Автори
ORCID
DOI
Науковий ступінь
Рівень дисертації
Шифр та назва спеціальності
Рада захисту
Установа захисту
Науковий керівник/консультант
Члени комітету
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Анотація
Дипломна робота присвячена проблемі вивчення та формування соціально-побутових навичок у дітей дошкільного віку з порушеннями інтелекту. У роботі проаналізовано стан проблеми у загальній та спеціальній психолого-педагогічній літературі, висвітлено індивідуальні особливості цих дітей та використання спеціальних методик, визначено соціально-побутові навички, що включають навички самообслуговування, навички особистої гігієни, навички соціальної взаємодії.
Проведено констатувальний та формувальний експерименти, проаналізовано рівні сформованості соціально-побутових навичок у дітей з порушеннями інтелекту до та після експерименту. Створено корекційну програму з формування соціально-побутових навичок у дітей з порушеннями інтелекту, яка базується на принципах прикладного аналізу поведінки (АВА-терапії), показала ефективність у формуванні соціально-побутових. Дослідження показало, що методи поведінкового втручання є ефективними у роботі з дітьми з порушенням інтелекту та дозволяють сформувати нові навички, закріпити їх, перенести у різні життєві ситуації.
Загально розглянута робота має теоретичну і практичну значимість і виконана на актуальну тему, оскільки сформованість соціально-побутових навичок у дітей з порушеннями інтелекту є відкритим і важливим питанням сьогодення. У роботі розглянуто теоретичну складову розвитку дітей з порушеннями інтелекту в дошкільному віці та особливості формування соціально-побутових навичок у дітей з порушеннями інтелекту
Опис
Котляр К. О. Формування соціально-побутових навичок у дітей дошкільного віку з порушеннями інтелекту: пояснювальна записка до кваліфікаційної роботи магістра за спеціальністю 016 Спеціальна освіта / К. О. Котляр ; наук. кер. Т. С. Калініна. – Харків, 2024
Ключові слова
інтелектуальні порушення, соціально-побутові навички, самообслуговування, особиста гігієна, соціальна взаємодія, дошкільники з порушеннями інтелекту, прикладний аналіз поведінки, intellectual disabilities, social and everyday skills, self-care, personal hygiene, social interaction, preschoolers with intellectual disabilities, Applied Behavior Analysis
