Адаптивний підхід до наставництва у вищій школі в умовах воєнного стану
Вантажиться...
Дата
Автори
ORCID
DOI
Науковий ступінь
Рівень дисертації
Шифр та назва спеціальності
Рада захисту
Установа захисту
Науковий керівник/консультант
Члени комітету
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Анотація
Стаття присвячена проблем і організації педагогічного наставництва у закладі вищої освіти в умовах воєнного стану. Розглянуто проблема наставництва в ракурсі адаптивного підходу. Висвітлено сутність таких понять як «наставництво», «менторство», «фасилітація», «коучинг», «тьюторство», відстежено їх різницю та особливості вплив у на студентську молодь. Визначено взаємозв’язок фасилітативної діяльності з такими адаптивним принципами управління як принцип діалогічної взаємодії, принцип спрямованої самоорганізації, принцип відкритості, принцип резонансу. Шляхами мотивованої наставницької діяльності визначено залучення студентів до активного наставництва та волонтерства. За умов війни організація онлайн-наставництва стає дієвою компенсацією живої комунікації, забезпечує зворотний зв’язок зі студентами, налагоджує баланс між усіма учасниками освітнього процесу та розширює можливості свідомого спрямування студентів до самоорганізації.
Опис
Єрьоменко О. Адаптивний підхід до наставництва у вищій школі в умовах воєнного стану / О. Єрьоменко // Адаптивне управління: теорія і практика. Серія Педагогіка : електронне наукове фахове видання, 2023. – Вип. 16 (31).
Ключові слова
заклад вищої освіти, наставництво, адаптивний підхід, ментор, коуч, тьютор, фасилітатор, технології, самоорганізація, institution of higher education, mentoring, adaptive approach, mentor, coach, tutor, facilitator, technologies, self-organization
